نحوه خرید مروارید و ابریشم در سفر به چین

به گزارش جعبه مهر، بسیاری از گردشگرانی که وارد کشور چین و شهرهایی مانند پکن و شانگهای می شوند، برنامه خرید هم در سفر خود دارند. محصولاتی که در گذشته با عبور از جاده ابریشم به دست افراد و البته ایرانیان می رسید، امروزه به راحتی و سفر به این کشور، قابل خریدن است. در مجله گردشگری خبرنگاران شما را با تفاوت میان مروارید واقعی و تقلبی و ابریشم اصل و غیر اصل آشنا می کنیم. نکته هایی برای خرید مروارید و ابریشم در تور چین بسیار یاری کننده مسافران و گردشگران چین خواهد بود.

نحوه خرید مروارید و ابریشم در سفر به چین

هر چند که تور چین پر از جاذبه های بی نظیری مانند شهر ممنوعه (کاخ موزه پکن)، میدان تیان آنمن، کاخ تابستانی، دیوار بزرگ چین و همچنین جاذبه های طبیعی بسیاری همانند جنگل ملی تیانمن در شهر ژانگ جیاجی است، با این وجود، تجارت و محصولات چینی با سابقه طولانی جاده ابریشم را نباید فراموش نمود.

خرید سوغاتی هایی مانند مروارید و ابریشم

عموما بیشتر تورهایی که برای چین برگزار می گردد، مسافران و گردشگران را به دیدن صنعت بزرگ این کشور، یعنی کارخانه های مروارید یا ابریشم یا یشم می برند. در این صورت مسافران نه تنها می تواند با روند تاریخی این محصول معروف جاده ابریشم آشنا شوند، بلکه می توانند بهترین های مروارید و ابریشم را در سفر چین خریداری نمایند. بدون اینکه هیچ نگرانی از اصل یا تقلبی بودن آن ها داشته باشند. چرا که از مکان مطمئنی خرید کرده اند.

خرید یکی از لذت های سفر است و نمی توان به راحتی خرید را از سفر ایرانی ها حذف نمود. چه لذتی بهتر از اینکه در سفر باشید و بتوانید هر آنچه که جدید، جذاب و دیدنی است را به عنوان یادگاری با سوغاتی بخرید. در تور چین یکی از بهترین محصولاتی که گردشگران می توانند بخرند، مروارید و ابریشم است. با این وجود، اگر شما هم قصد خرید چنین کالاهایی را دارید، بهتر است کمی دقت کنید.

توجه به اصل یا تقلبی بودن کالاها

امروزه وجود کالاهای تقلبی در بازار باعث شده تا بیشتر برای خرید دقت داشته باشید. اگر بدون آگاهی، کالایی تقلبی را به جای کالای اصلی خریداری کنید، نمی توانید این خسارت را جبران کنید. پس چه بهتر که از همان ابتدا نکته هایی را بدانید. نکته هایی که به شما در خرید خرید مروارید و ابریشم در سفر به چین یاری کند.

یادتان باشد اگر کالایی را خریداری کنید و سپس آن را بخواهید به فروشنده برگردانید (چونکه تقلبی بوده است)، هر گونه تلاشی در کشور دیگر کارساز نخواهد بود و سرمایه خود را از دست می دهید. اگر به دیدن کارخانه مروارید سازی بروید، به شما فرق میان مروارید تقلبی با مروارید اصل را خواهند گفت.

نکته هایی برای خرید در بازارهای محلی پکن و شانگهای

در مجموع، به هنگام خرید باید 4 قانون و نکته کلی را به خاطر داشته باشید.

  • ابتدا مکان هایی را پیدا کنید که حتما محصول اصلی را می فروشند. به طور مثال در کارخانه ابریشم بافی، قطعا می توانید پارچه های ابریشم حقیقی و سالم را خریداری کنید.
  • توانایی شناسایی مواد اصلی را از مواد تقلبی داشته باشید.
  • قیمت واقعی کالا را پرداخت کنید
  • و در نتیجه مراقب باشید که حتما محصول و کالایی مناسب را خریداری کنید.

نکته هایی برای خرید ابریشم در تور چین

بنابراین، باید بگوییم که اولین نکته برای خرید مروارید و ابریشم این است که به سراغ مکان های توریستی نروید. مناطقی که پر از گردشگر و توریست هستند، می تواند کالاهای تقلبی هم پیدا گردد. چرا که بسیار شلوغ هستند. پس، برای خرید ابریشم به سراغ مکان های توریستی نروید! هر چند که ممکن است استثناء هم در این میان باشد اما نکته ای که به شما گفتیم یک قانون کلی در سفر به چین است. بنابراین احتمال اینکه در بازار ابریشم پکن بتوانید ابریشم اصل پیدا کنید، بسیار سخت است.

بسیاری از مردم پکن و البته راهنماهای تور چین به مسافران و گردشگران توصیه می نمایند که حتما برای خرید به مغازه های دولتی یا کارخانه ابریشم مراجعه کنید. مکانی که به طور قطع می توانید پارچه اصل ابریشم را خریداری کنید. با این حال، قیمت این کالا بالاتر از دیگر مکان ها و مغازه های دیگر خواهد بود.

بازدید از کارخانه ابریشم می تواند تجربه علمی متفاوتی برای شما باشد.

در این مکان بازدید نمایندگان را به تماشای کرم های ابریشم و نحوه پیله تنیدن آن ها می برند. همچنین برای بافت پارچه ها می توانید شما هم مشارکت داشته و کمی هم تجربه فرایند فراوری ابریشم را به دست آورید.

بازارهای مشهور ابریشم در چین

اگر نمی خواهید از کارخانه های خرید مروارید و ابریشم را انجام دهید، باید به سراغ بازارهای مطمئن بروید. برای خرید ابریشم در تور چین می توانید به بازار مشهوری که حتی چینی ها هم از آن خرید می نمایند، بروید. یکی از بزرگترین بازارهای فروش ابریشم دقیقا در کنار باغ وحش پکن قرار گرفته است.

در کنار باغ وحش پکن، خط 4 و در کنار ورودی شماره C مغازه های متعددی برای فروش ابریشم وجود دارد. قیمت های این مغازه ها، برای گردشگران و توریست ها نیست؛ بلکه بیشتر مردم پکن از این مغازه ها خرید می نمایند.

اگر می خواهید ابریشمی به مقدار زیاد خریداری کنید، بهتر است که مسافت بیشتری را تا سوژو (Suzhou) و آن هم در آخر هفته بروید. این شهر با فاصله کمی از شانگهای واقع شده و به پایتخت ابریشم چین مشهور است.

تست هایی برای خرید ابریشم در تور چین

اگر در اینترنت بگردید، راهکارهای بسیاری را برای پی بردن به اصل بودن پارچه ابریشمی خواهید یافت. یکی از بهترین روش ها، سوزاندن ابریشم است. بسیاری از مغازه ها این کار را برای شما با کمال میل انجام می دهند. تکه ای از ابریشم را بسوزانید، اگر دودی سفید رنگ از آن بلند شد و خاکستری پودری به جای ماند، ابریشم اصل است. اما اگر الیاف مصنوعی باشد، مچاله می گردد. تکه ای کوچک از ابریشمی را که می خواهید بخرید، قیچی کرده و این تست را بر روی آن انجام دهید.

نکته هایی برای خرید مروارید در چشن

در مجموع نکته های خرید مروارید و ابریشم در تور چین بسیار شبیه هم هستند. مثلا برای خرید مروارید قطعا، اگر به سراغ کارخانه مروارید بروید، می توانید با خیالی آسوده مروارید واقعی خریداری کنید. با این وجود یادتان باشد که در پکن 3 نوع مروارید یافت می گردد. بسته به فرایند تهیه مرواریدها، نام آن ها فرق می نماید: مروارید کشت شده (cultured)، مروارید طبیعی (natural) و مروارید تقلبی (imitation).

در میان راهکارهایی برای خرید مروارید به شما و دیگر گردشگران توصیه می کنیم که این 3 نوع مروارید را بیشتر بشناسید. به طور مثال، مروارید طبیعی در جهان بسیار نادر و کمیاب است و اگر هم پیدا گردد، بسیار قیمت گرانی خواهد داشت.

در ضمن شانس پیدا کردن مروارید طبیعی در بازارهای پکن و شانگهای تقریبا برابر با صفر است.

عموما اگر فروشنده ای به شما گفت که مرواریدش طبیعی است، منظورش این است که آن مروارید کشت شده بوده و تقلبی نیست. اگر به دنبال مروارید طبیعی هستید باید به سراغ مغازه های جواهر فروشی بروید که به شما مدرک و شناسنامه اصلی مروارید را ارائه می دهند.

در هر صورت به شما پیشنهاد می دهیم که از بازار مروارید پکن به نام Hongqiao دیدن کنید. در فصل تابستان و بهار، فصل لو سیزن این بازار بوده و قیمت ها به نسبت پاییز کمتر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 900

به "نحوه خرید مروارید و ابریشم در سفر به چین" امتیاز دهید

2 کاربر به "نحوه خرید مروارید و ابریشم در سفر به چین" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه خرید مروارید و ابریشم در سفر به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید