واکنش وزیر بهداشت به درمان هایی که برای کرونا پیدا می شود ، نوعی توهم است

به گزارش جعبه مهر، وزیر بهداشت گفت: هر کس فکر کند بهترین مدل درمان و بیماریابی برای کرونا را یافته و اگر در آینده با همین مدل ادامه دهد، پیروز خواهد بود، نشان دهنده توهم است. باید یک ماه صبر کرد تا بدانیم این ویروس شترگاوپلنگِ کرونا تحت تاثیر کدام دارو قرار خواهد گرفت.

واکنش وزیر بهداشت به درمان هایی که برای کرونا پیدا می شود ، نوعی توهم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، دکتر سعید نمکی امروز در جلسه کمیته علمی کشوری مشورتی کووید19 در وزارت بهداشت اظهار کرد: توانستیم دستاوردهای قابل توجهی را در عرصه بین المللی داشته باشیم، از نخستین روزها از همکارانم تقاضا کردم جلسه ای برگزار شود؛ با توجه به شناخت علمی که از ویرس داشتم برایمان معین بود که با پدیده جدیدی روبه رو هستیم. برای من کاملاً معین بود که این ویروس با اجدادش تفاوت های ساختاری دارد و برخورد با این ویروس ویژه است و باید خودمان را برای هر دگرگونی و تحولی آماده کنیم و با مدلی متفاوت از ویروس های دیگر با آن برخورد کنیم.

وی افزود: در میانه های اسفند سال گذشته، نامه ای به معاونت تحقیقات و فناوری نوشتم و گفتم با توجه به شیوع کرونا در کشور می طلبد تیم های علمی به این امر مهم بپردازند؛ همواره معتقد بودم نباید در تهران بنشینیم و برای همه نقاط مملکت تصمیم بگیریم زیرا همه علم مملکت در تهران نیست و استفاده از ظرفیت علمی استانها بزرگترین مسئولیت ماست.

  • تولید یک داروی ضدکرونای دیگر در ایران | کی توزیع می شود و در اختیار کدام بیماران قرار می گیرد؟

  • رمدسیویر ایرانی در انتظار تایید نهایی | این دارو را از کجا تهیه کنیم؟ | قیمت های نجومی رمدسیویر تقلبی در ناصرخسرو

  • آیا آنتی بیوتیک ها تاثیری در درمان کرونا دارند؟

نمکی ادامه داد: از روز اول از همکارانم خواهش کردم همکاران برجسته ای در دانشگاه های علو پزشکی و غیر علوم پزشکی پیدا کنند زیرا کووید19 یک عامل بیماری زای چندوجهی است و ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مختلفی دارد و نباید تنها در جامعه پزشکی دنبال پاسخ سوال هایمان باشیم اما متاسفانه این خواهش من به درازا انجامید. باید بتوانیم پارلمانی از علمای رشته های مختلف موثر بر کنترل بیماری در ستاد مرکزی وزارتخانه داشته باشیم.

وزیر بهداشت با بیان این که همه باید بدانیم ویروس کرونا پیچیده ای است، گفت: باید خودمان را برای یک راه سنگلاخی در آینده آماده کنیم زیرا هر کس فکر کند که بهترین مدل درمان و بیماریابی را یافته و اگر در آینده با همین مدل ادامه بدهد پیروز خواهد بود، نشان دهنده توهم است؛ باید یک ماه صبر کرد تا بدانیم این ویروس شترگاوپلنگ تحت تاثیر کدام دارو قرار خواهد گرفت؛ من تعجب می کنم که گاهی می گویند یک داروی گیاهی یا پروتکل درمانی یافته اند که حتماً کرونا را درمان می کند، این تفکر نوعی توهم است.

وی با بیان این که تغییرات ژنتیک متفاوت و رفتارهای اجتماعی و تغذیه مختلف در هر استان داریم، اعلام کرد: باید مبتنی بر این تفاوت ها کار علمی کنیم و همکاران ما دستاوردهای خود را در این زمینه با دیگران به اشتراک بگذارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6875

به "واکنش وزیر بهداشت به درمان هایی که برای کرونا پیدا می شود ، نوعی توهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر بهداشت به درمان هایی که برای کرونا پیدا می شود ، نوعی توهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید