واکنش چین به توافق ایران و آژانس انرژی اتمی

به گزارش جعبه مهر، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن استقبال و حمایت از توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد دو طرف با یکدیگر همکاری نمایند تا این توافق نامه به طور موثر عملی گردد.

واکنش چین به توافق ایران و آژانس انرژی اتمی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در پکن اضافه نمود: واقعیت ها نشان داده است که زورگویی یک طرفه تنها سبب تشدید مقاومت می گردد و تنها گفت و گوی برابر می تواند اختلافات را رفع کند این موضوع در مساله اطمینان از بازرسی این گونه بوده و همچنان در دیگر مسایل مربوط به مساله هسته ایران نیز این چنین خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، در انتها سفر دو روزه رافائل گروسی مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، در بیانیه مشترکی از توافق بر حل و فصل توام با حسن نیت موضوعات تعیین شده از سوی آژانس خبر دادند.

طبق این بیانیه آژانس هیچ سؤال و درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد.

بر اساس این بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت نموده و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از 16 ژانویه 2016 (26 دی 1394) به صورت موقت توسط ایران در حال انجام است، ارتقاء بخشند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در ادامه توضیح داد: در شرایط کنونی، کشورهای مربوط باید پایبند راه درست بوده و قویا از اقتدار و اثربخشی برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت حفاظت نمایند و فعالانه برای پیشبرد فرایند حل سیاسی و دیپلماسی مساله هسته ای ایران کوشش داشته باشند.

این مقام چینی در ادامه اضافه نمود: چین از همه طرف ها می خواهد تا در این راستا نقش سازنده خود را ایفا نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7241

به "واکنش چین به توافق ایران و آژانس انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به توافق ایران و آژانس انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید