شرایط احیای برجام یکی دو ماه دیگر معین می گردد

به گزارش جعبه مهر، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین امروز گفت: شرایط برجام در حال حاضر نامشخص است و امکان احیای توافق هسته ای با ایران ظرف یکی دو ماه آینده مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

شرایط احیای برجام یکی دو ماه دیگر معین می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد که امکان احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران طی یکی دو ماه آینده مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

اولیانوف امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راسیا-24 این کشور در این باره شرح داد: در حال حاضر اوضاع پیرامون ایران نامشخص است. ما اکنون در مرحله انتقالی هستیم و در آینده نزدیک، ظرف 1.5 الی 2 ماه آینده این مسئله مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت که آیا می توان احیای برنامه جامع اقدام مشترک، معروف به توافق هسته ای را شروع کرد یا اینکه این توافقنامه بین المللی تا انتها امسال (2021 میلادی) همچنان به صورت نیمه کاره، باقی خواهد ماند.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که مقامات واشنگتن بر این عقیده هستند که تهران باید آمادگی خود برای همکاری در چارچوب برجام را ثابت کند.

در این رابطه، دیمیتری ناویکوفنائب رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه در واکنش به سخنان بلینکن تأکید کرد: ایران مبتکر از بین رفتن توافق هسته ای نبوده، بنابراین گذاشتن شروط مضاعف از جانب طرف آمریکایی برای بازگشت به برجام، اقدامی نادرست است. در واقع مقامات واشنگتن باید ثابت نمایند، آیا واقعا خواهان بازگشت به توافق هسته ای هستند یا فقط می خواهند وانمود نمایند چنین تمایلی دارد؟هفته گذشته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر خود به پکن، در مصاحبه با رسانه های گروهی چینی تأکید کرد، واشنگتن با خارج شدن یکجانبه از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، نه تنها اجرای تعهدات خود را متوقف کرد، بلکه اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در این باره را برای سایر کشورها نیز ممنوع نمود که این برخورد، نقض شدید حقوق بین الملل است و گویای عدم توانایی کامل آنها در اجرای تعهداتشان است. به گفته وی، مسکو امیدوار است، دولت جدید آمریکا که تمایل خود برای بازگشت به توافق هسته ای را اعلام نموده، نیت خود را عملی کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9639

به "شرایط احیای برجام یکی دو ماه دیگر معین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط احیای برجام یکی دو ماه دیگر معین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید