پارک ملی آبیسکو در سوئد، جایی عالی برای تماشای شفق قطبی

به گزارش جعبه مهر، پارک ملی آبیسکو | abisko national park در سوئد

منظره ها طبیعی سوئد چنان چشم نوازند که دل هر گردشگری را می برند پس بی علت نیست که سالانه گردشگران زیادی راهی سفر به این کشور می شوند تا فرصت دیدنی منظره ها بکر آن را پیدا نمایند. یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این کشور پارک ملی آبیسکو است، جایی که با رودخانه های خروشان، کوه های بلند و البته دشت های سرسبز زیباترین چشم اندازهای طبیعی را به شما نشان می دهد. مدت هاست که طبیعت دوستان در این پارک اردو می زنند تا شفق های قطبی رویایی را دیدن نمایند برای همین ایستگاهی مخصوص دیدنی شفق های قطبی در پارک برپا شده است. می خواهیم درباره پارک ملی آبیسکو حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

پارک ملی آبیسکو در سوئد، جایی عالی برای تماشای شفق قطبی

به شهر آبیسکوی سوئد خوش آمدید، جایی که پارک ملی آبیسکو (abisko national park)، ایستگاه دیدنی شفق قطبی و ایستگاه کوهنوردی آبیسکو را در خود جای داده است. پارک ملی آبیسکو در قلب استان لاپلاند در شمال سوئد قرار گرفته است و با 77 کیلومتر مربع به زیبایی های طبیعی، حیات وحش و ماجراجویی های هیجان انگیز معروف است. در داخل این پارک ایستگاه آسمان آبیسکو (Abisko Sky Station) قرار گرفته است که یکی از برترین مکان ها برای دیدنی شفق قطبی فریبنده و جادویی ست.

در این پارک هر آنچه از زیبایی های طبیعی بخواهید را پیدا می کنید؛ کوه هایی که می توانید ساعت ها از آن ها بالا بروید و فتحشان کنید و حیات وحشی که پر از حیوانات بومی ست برای همین هم هست که این پارک نسبت به دیگر پارک های ملی سوئد بازدیدنمایندگان بیشتری دارد. این پارک محبوب ترین مسیرهای طبیعت گردی سوئد را در خود جای داده است چون منظره ها زیبا و دلفریب و همینطور گونه های جانوری و گیاهی جالب توجهی دارد.

اگر توقع دارید با سفر به سوئد، گوزن شمالی ببینید یکی از برترین راه ها این است که راهی پارک ملی آبیسکو شوید. نظرتان درباره درشکه سواری با گوزن شمالی چیست؟ می تواند خیلی هیجان انگیز باشد این طور نیست؟ این پارک مملوء از تجربه های منحصربفردی است که در کمتر جایی از دنیا می توان آن ها را امتحان کرد.

این پارک یکی از برترین جاها برای دیدنی ستارگان است همین که شب می گردد پرده سیاه آسمان پر از ستاره های درخشان می گردد و منظره ها خیال انگیزی را می سازد چنان که گاهی احساس می کنید که آنقدر به شما نزدیکند که می توانید دست تان را دراز کنید و آن ها را بچینید. البته جذابیت شب های پارک فقط به ستاره ها محدود نمی گردد و چیزی فراتر در انتظارتان است: دیدنی شفق قطبی. حتما می دانید که یکی از شگفتی های سوئد، شفق های قطبی اش است، پدیده ای که خیلی ها را به این کشور می کشاند.

در این پارک با دنیایی از ماجراجویی ها روبرو می شوید که یکی از آن ها اسنومبیل سواری است. می توانید با ساعتی 20 دلار این ماشین ها را کرایه و دنیای متفاوت پارک را کشف کنید. البته شاید در پی ماجراجویی های متفاوت تری باشید در این صورت می توانید با تورها همراه شوید و مثلا عقاب های بزرگ را دیدن کنید.

کوه های سربفلک کشیده آبیسکو و طبیعت بکرش شوق کوهنوردی و طبیعت گردی را در شما بیدار می نماید. اگر در ماه های گرم سال به این پارک بروید پیاده روی در دنیای طراوت بخش پارک شما را پر از احساس سرزندگی می نماید.

در کوهستان های آبیسکو یخچال های زیادی هست که در کنار رودهای خروشان، اهمیت این پارک را دوچندان نموده اند. به غیر از این، پارک زیستگاه گونه های متنوع جانوری و گیاهی است. در هر کدام از دشت ها و کوه ها پوشش گیاهی خاصی به چشم می خورد که تعداد آن ها در نواحی کم ارتفاع تر بیشتر است. می توانید در حین پیاده روی در پی گل های وحشی ای مثل نوع خاصی از ارکیده های بنفش باشید که فقط در این ناحیه رشد می نمایند.

مطمئنا این پارک بزرگ با رودها، دریاچه ها و کوه هایش، حیات وحش متنوعی را در خود جای داده است؛ جانورانی مثل گوزون شمالی، موش قطبی، روباه قطبی و … . در این پارک دریاچه های زیادی هست و در قسمت هایی از آن هم سواحلی زیبا به چشم می خورد. یکی از لذت بخش ترین بخش هایی که در این پارک می توانید آن را تجربه کنید اقامت در هتل های یخی است. شاید فکر کنید داخل این نوع هتل ها خیلی سرد است و نمی توانید سرمای زیاد آن را تحمل کنید اما اصلا این طور نیست کافیست لباس گرم بپوشید تا بدون احساس سرما اقامتی متفاوت را امتحان کنید.

در سال 1909 اولین قانون سوئد در رابطه با محافظت از طبیعت تصویب شد و در همان سال بود که پارک ملی آبیسکو شکل گرفت تا جایی باشد برای انجام تحقیقات و همینطور حمایت از طبیعت. در سراسر این پارک مراکز تحقیقاتی زیادی به چشم می خورد که هر کدام از آن ها بر روی شاخه هایی مثل جانورشناسی، گیاهشناسی و … متمرکز شده اند. این پارک زمستان های سردی دارد اما چشم اندازهای برفی و سراسر سفیدش خیلی ها را در این فصل برای اسکی، پیاده روی بر روی برف و سورتمه سواری و یا دیگر فعالیت های زمستانی راهی این پارک می نماید.

نزدیکی این پارک به اقیانوس اطلس به آن ویژگی های خاصی داده و باعث شده که نسبت به پارک های شرق کشور زمستان های ملایم تر و تابستان های وخنک تری داشته باشد. مردمان سامی برای هزاران سال در این محل ساکن و به پرورش گوزن شمالی مشغول بودند به طوری که امروز هنوز هم کلبه های آن ها در پارک دیده می گردد.

منبع: expedia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11113

به "پارک ملی آبیسکو در سوئد، جایی عالی برای تماشای شفق قطبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی آبیسکو در سوئد، جایی عالی برای تماشای شفق قطبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید