پرداخت وام کرونا از اوایل خرداد شروع می گردد، از یک میلیون بنگاه آسیب دیده فقط 18 هزار درخواست وام کردند

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار از ثبت نام دریافت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا اطلاع داد.

پرداخت وام کرونا از اوایل خرداد شروع می گردد، از یک میلیون بنگاه آسیب دیده فقط 18 هزار درخواست وام کردند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علاالدین ازوجی به فعالیت سامانه کارا در مورد ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا اشاره نمود و گفت: مبلغ 50 هزار میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا تخصیص یافته است و تا به امروز 18 هزار کارفرما و فعالان مالی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام نموده اند.

مدیرکل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه ثبت نام در سامانه کارا از روز چهارشنبه شروع شده است، اضافه کرد: محدودیتی برای دریافت این تسهیلات وجود ندارد.

وی گفت: کسانیکه از پنج شنبه گذشته تا به امروز پیامک دریافت ننموده اند دلیلی برای مشمول نبودن نخواهد بود.

ازوجی گفت: اطلاعات دریافتی از دستگاه های اجرایی تا هفته آینده تکمیل می گردد.

وی گفت: 13 عنوان شغل و فعالیت مالی در سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir بارگزاری شده است و همه صاحبان این مشاغل و زیر مجموعه های آن می توانند برای دریافت تسهیلات ثبت نام نمایند.

مدیرکل سیاست گذاری و توسعه اشتغال وزارت کار گفت: نزدیک به 3 میلیون شاغل بیمه شده در بیش از یک میلیون واحد مالی آسیب دیده مشغول به کار بوده اند که در صورت تأیید اطلاعات و استمرار اشتغال، به ازای هر نفر بیمه شده 12 میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد. در واحد هایی که به اجبار تعطیل شده باشند این رقم 16 میلیون تومان خواهد بود.

او به دو اصل اساسی برای پرداخت وام به بنگاه هایی که از کرونا خسارت دیده اند اشاره نمود و گفت: نیروی کار کارگاه های مالی نباید اخراج شده باشند و بیمه بوده باشند.

ازوجی زمان پرداخت های حمایتی را از اوایل خرداد گفت و گفت: زمان بازپرداخت آن از اوایل مهرماه شروع می گردد و دو سال طول خواهد کشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6164

به "پرداخت وام کرونا از اوایل خرداد شروع می گردد، از یک میلیون بنگاه آسیب دیده فقط 18 هزار درخواست وام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وام کرونا از اوایل خرداد شروع می گردد، از یک میلیون بنگاه آسیب دیده فقط 18 هزار درخواست وام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید