پس از بازی های آسیایی جاکارتا برای یک سال تمرین و اردو نداشتیم، اسم تبانی را نمی بریم، اما بحرین و کره جنوبی حساب شده بازی کردند

به گزارش جعبه مهر، سرمربی تیم ملی هندبال درباره شرایط مسابقات انتخابی المپیک توضیحاتی داد.

پس از بازی های آسیایی جاکارتا برای یک سال تمرین و اردو نداشتیم، اسم تبانی را نمی بریم، اما بحرین و کره جنوبی حساب شده بازی کردند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان پس از انتها رقابت های انتخابی المپیک و کسب عنوان پنجمی در گفت و گو با ، گفت: دو رویداد مهم بین المللی برای هندبال وجود دارد که یکی از آن ها المپیک و دیگری قهرمانی دنیا است و مسابقات انتخابی المپیک و انتخابی دنیا در آسیا اهمیت زیادی دارد و همه تیم ها با برنامه ریزی بلند مدت خودشان را برای این رقابت ها آماده می نمایند. همچنین مسابقات انتخابی دنیا در فاصله کمی با رقابت های انتخابی المپیک برگزار می گردد و قرار است این رقابت ها 2 ماه دیگر باشد. این که سهمیه آسیا در المپیک تنها یک تیم به صورت مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم است.

او اضافه کرد: تیم کشورمان در این دوره در گروه سختی قرار داشت و با کره جنوبی، بحرین و کویت هم گروه بود و وضعیت گروه دیگری که تیم های عربستان، قطر، هنگ کنگ و هند حضور داشتند بسیار آسان تر بود، در مجموع کار ما سخت بود، کره جنوبی پر افتخار ترین تیم آسیاست، کویت دومین تیم پر افتخار آسیا و بحرین هم که به تازگی به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسیده است، در این گروه با ما بازی کرد.

پس از بازی های آسیایی جاکارتا برای یک سال تمرین و اردو نداشتیم

حبیبی اضافه کرد: کره جنوبی و بحرین تدارکات بسیار خوبی داشتند و در رقابت های قهرمانی دنیا هم حاضر شده اند، ما هم در عوض پس از بازی های آسیایی جاکارتا به مدت یکسال تیمی نداشتیم و تمرینی هم برگزار نمی شد، پیش از آن هم در رقابت های قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی جاکارتا با وجود سرمربیان خارجی نتوانستیم عنوانی بهتر از پنجمی کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی کشورمان در ادامه عنوان داشت: فدراسیون هم در چند وقت گذشته درگیر کار های مدیریتی بود و پایان استارت کار های تیم ملی از خرداد زده شد و در مجموع برای تیم ملی 5 اردو تشکیل شد که در بیشتر اردو های آن بازیکنان جوان داخلی حضور داشتند و بیشتر لژیونر ها غایب بودند، در این دوره از مسابقات هم با توجه به این که حضور لژیونر ها در هاله ای از ابهام بود از بازیکنان جوان استفاده کردیم و تنها 5 بازیکن لژیونر ما در فاصله 2 روز به آغاز این رقابت ها به ما پیوستند.

حبیبی درباره تدارکات تیم ملی پیش از این مسابقات بیان داشت: تدارکاتی که ما پیش از این مسابقات داشتیم و زودتر به قطر آمدیم یاری زیادی به ما داشت، از سال گذشته بازیکنانمان در رویدادی حاضر نشده بودند و بازی های تدارکاتی سختی هم نداشتند. ما 2 بازی برابر تیم ملی قطر داشتیم و 2 بازی هم با باشگاه های این کشور انجام دادیم. این بازی ها به شرایط تیم و ایجاد هماهنگی مان یاری کرد تا به هماهنگی نسبی برسیم و یک مقدار بازیکنان در شرایط مسابقات قرار بگیرند و تجربه نسبی کسب نمایند.

تیم کشورمان تنها به دلیل باخت بحرین برابر کره جنوبی نتوانست از گروه بالا برود

سرمربی تیم ملی کشورمان در ادامه اضافه کرد: پیروز شدیم تیم کره جنوبی که به فینال این مسابقات رسید را شکست بدهیم و تنها شکست این تیم در این رقابت ها را رقم بزنیم، مقابل بحرین هم که نایب قهرمان آسیا بود و توانست دیگر تیم فینالیست باشد و قطر قدرتمند را ببرد هم خوب بازی کردیم و با وجود این که بازی 2 تیم بسیار نزدیک و حساس دنبال می شد پایان به دلیل یک سری اشتباهات با 3 گل اخلاف به این تیم باختیم و تنها به دلیل تفاضل گل نتوانستیم از این مرحله عبور کنیم وبه نیمه نهایی برسیم. تیم ما فقط با یک باخت به عنوان پنجمی رسید که این یک مقدار شرایط را از نظر روحی روانی سخت کردکه تنها با یک باخت چنین شرایطی به وجود آمد و در نهایت هم پنجم شدیم. تیم کشورمان تنها به دلیل باخت بحرین برابر کره جنوبی نتوانستند از گروه بالا بروند و به نیمه نهایی برسند و همین شرایط را مشکل کرد. بازیکنانمان با وجود خیلی از ناهماهنگی ها و مسائل دیگر خوب کار کردند و نمایش خوبی داشتند، بازیکنان لژیونر خیلی دیر اضافه شدند و هماهنگی لازم را نداشتند، اما توانستند نمایش خوبی داشته باشند نتایج خوبی هم کسب نمایند.

اگر آماده سازی را از بازی های آسیایی جاکارتا آغاز می کردیم شرایط بهتری داشتیم

او در ادامه بیان داشت: قطعا اگر ما برنامه آماده سازی را از بازی های آسیایی جاکارتا آغاز می کردیم و فدراسیون درگیر تغییرات مدیریتی نمی شد شرایط بسیار بهتری داشتیم، فدراسیون در 3 سال گذشته 2 -3 رئیس و سرپرست داشته است، در مجموع 5 - 6 مدیر آمده اند و تیم ملی هم در این میان برنامه ای نداشته است. پس از برگزاری انتخابات فدراسیون در اسفند 97 اردو های تیم ملی از خرداد آغاز شد و در همین مدت هم بازیکنان پس از بی تمرینی به دلیل تعطیلی رقابت های لیگ برتر کارشان را از خرداد آغاز کردند و در همین 4 - 5 ماهه هم بازیکنان مشغول آماده سازی برای رقابت ها باشگاهی بودند و مسابقات لیگ هم برای 2 ماه پیگیری شد، همین باعث شد تا زمان کمی داشته باشیم و مسائل اقتصادی هم در این میان بی تاثیر نبود که ما نتوانستیم همانند دوره های قبل شرایط خوبی داشته باشیم. متاسفاته زمان کم بود و اردوی برون مرزی هم نداشتیم. تنها بازی تدارکاتی برابر تیم نه چندان قدرتمند عراق و 2 -3 بازی تدارکاتی پیش از آغاز مسابقات بود که برابر قطر داشتیم.

اسم تبانی را نمی بریم، اما بحرین و کره جنوبی حساب شده بازی کردند

حبیبی درباره حریفان تیم ملی کشورمان گفت: بحرین تیم قدرتمندی بود که فینالیست شد و ما توان آن را داشتیم که اگر اشتباهاتمان کمتر بود بازی را ببریم، آن ها ها مقابل کره جنوبی طوری حساب و کتاب نموده بودند که اگر حتی با اختلاف یک گل هم ببازند بتوانند به عنوان سر گروه صعود نمایند و تیم ایران را حذف نمایند. اسم تبانی را نمی خواهم به کار ببرم، اما آن ها می توانستند برنده باشند، اما ترجیبح دادند بازی را واگذار نمایند تا تیم کشورمان حذف گردد متاسفانه این رخ داد و تمام امیدی که ما برای صعود داشتیم پس از آن بازی از دست دادیم و همین باعث شد نتیجه بازی برابر کویت برای ما مهم نباشد اگر ما می بردیم، می باختیم و مساوی می کردیم تفاوتی ایجاد نمی کرد و در هر صورت سوم می شدیم و برای عنوان پنجم - ششمی باید کوشش می کردیم.

اگر اردو ها پس از بازی های آسیایی جاکارتا ادامه پیدا می کرد شاید در فینال بودیم

سرمربی تیم ملی کشورمان در ادامه اضافه کرد: تیم ملی ایران پس از مسابقات آسیایی جاکارتا اگر تیم رها نمی شد و اردو ها و بازی های تدارکاتی ادامه پیدا می کرد و مهم تر از همه اگر می توانستیم از تمام پتانسیل استفاده کنیم شاید حالا ما در فینال بودیم، این که یک سری از بازیکنان خوبمان مثل موسوی، حیدری راد، پویا نوروزی و امین یوسف نژاد و چند بازیکن جوان خوب دیگر را نداشتیم باعث شد شرایط به گونه دیگری رقم می خورد، اما شرایط این طور نشد برخی بازیکنان جوان و کم تجربه ای بودند که نخستین حضورشان در این رقابت ها را تجربه می کردند که حتی برخی از آن توانستند عملکرد خوبی از خودشان نشان دهند.

او اضافه کرد: برای شرکت در قهرمانی آسیا و حضور درمرحله نهایی آن، فدراسیون باید برنامه ریزی اش را با توجه به زمان کمی که وجود دارد انجام دهد.

برخی تصور می کردند کیسه توپ می شویم، اما نشان دادیم اسحقاق حضور در فینال را هم داشتیم

علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در انتها گفت: به نوبه خودم از تمام زحماتی که بازیکنان کشیدند تشکر می کنم، می دانم که تعدادی از آن ها با وجود مصدومیت تیم را همراهی و یاری کردند. به خصوص در بازی برابر کویت چند آسیب دیده داشتیم و در آغاز بازی هم مجتبی حیدر پور و جلال کیانی مصدوم شدند و نتوانستند تا انتها ادامه دهند، با وجود این مسائل توانستیم نمایش خوبی داشته باشیم و عنوان پنجم را بگیریم و از تمام عوامل فدراسیون، باشگاه ها و همه دوستانی که به هر نوعی تیم ملی را حمایت کردند تشکر می کنم. با وجود این که برخی تصور می کردند ایران با توجه به زمان کم آماده سازی و غیبت بازیکنان تراز اول ،کیسه توپ می گردد، توانستیم چهره خوبی از خود نشان دهیم و ثابت کنیم که حتی می توانستیم فینالیست باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3151

به "پس از بازی های آسیایی جاکارتا برای یک سال تمرین و اردو نداشتیم، اسم تبانی را نمی بریم، اما بحرین و کره جنوبی حساب شده بازی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از بازی های آسیایی جاکارتا برای یک سال تمرین و اردو نداشتیم، اسم تبانی را نمی بریم، اما بحرین و کره جنوبی حساب شده بازی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید