پمپئو: تماس سران کشورها با بایدن در حد احوالپرسی ایرادی ندارد

به گزارش جعبه مهر، گرچه شماری از رهبران خارجی در تماس با جو بایدن پیروزی او در انتخابات آمریکا را تبریک گفته اند اما مایک پامپئو تاکید دارد که این رقابت هنوز به خاتمه نرسیده است.

پمپئو: تماس سران کشورها با بایدن در حد احوالپرسی ایرادی ندارد

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز درباره تماس روز سه شنبه بعضی از سران دنیا با جو بایدن گفت: اگر فقط تماس گرفته اند که سلامی بدهند، فکر نمی کنم ایراد چندانی داشته باشد. اما درباره آن اشتباه نکنید. ما فقط یک رئیس جمهوری، یک وزیر خارجه، یک تیم امنیت ملی داریم. بهتر است که اینطور باشد.

او در ابتدای این مصاحبه درباره این تماس رهبران با بایدن گفت: هنوز کارهای خیلی زیادی مانده است تا روشن گردد پیروز انتخابات کیست. ما به همه یادآور می شویم که تمام آراء هنوز شمارش نشده است. ما احتیاج داریم تا از انطباق کامل فرایند حقوقی اطمینان حاصل کنیم و بعد آمریکا بهترین کاری که ضروری است انجام می دهد. ما در ظهر بیستم ژانویه یک رهبر در کاخ سفید خواهیم داشت و ما به اجرای سیاست خارجی آمریکا ادامه خواهیم داد.

بیشتر سازمان های خبری، بایدن را روز شنبه به عنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا معرفی کردند که این اقدام در پی پیشتازی چشمگیر او در شماری از ایالت های سرنوشت ساز رخ داد. براساس گزارش آسوشیتدپرس، بایدن به 290 رای الکترال دست یافته که بیش از حداقل 270 رای ضروری است. با این حال، ترامپ هنوز به شکست اذعان ندارد و شکایت هایی را در چند ایالت به جریان انداخته است.

براساس قانون اساسی آمریکا، هیچ الزامی به اذعان او به شکست وجود ندارد اما اگر ترامپ به شکست اذعان نکند اولین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا می گردد که چنین کاری می نماید.

مایک پامپئو همچنین ابراز اطمینان کرد که ترامپ برای بار دوم به کاخ سفید راه پیدا می نماید. دیگر جمهوری خواستار سرشناس هم ادعاهای ترامپ مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات را تکرار می نمایند، با این حال مدرک روشنی تا به امروز ارائه نشده است.

پامپئو همچنین در پاسخ به اینکه آیا وزارت امور خارجه آمریکا با تیم انتقالی بایدن همکاری می نماید، پاسخ داد: یک انتقال نرم به دولت دوم ترامپ خواهیم داشت. ما آماده ایم. دنیا شاهد اتفاقاتی است که رخ می دهد. ما قصد داریم تمام آراء را بشماریم. زمانی که این فرایند تکمیل گردد، انتخاب نمایندگان وارد عمل می شوند؛ این یک فرایند است. قانون اساسی به وضوح آن را تشریح نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8199

به "پمپئو: تماس سران کشورها با بایدن در حد احوالپرسی ایرادی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: تماس سران کشورها با بایدن در حد احوالپرسی ایرادی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید