پنتاگون: مطمئنیم کره شمالی هم با کرونا درگیر است

به گزارش جعبه مهر، ژنرال آمریکایی در کره جنوبی گفته است او قطعا معتقد است که کره شمالی مواردی از ابتلا به کرونا ویروس دارد و این به رغم تمامی ادعاهایی است که این کشور منزوی مبنی بر پاک بودن از این بیماری همه گیر جهانی دارد.

پنتاگون: مطمئنیم کره شمالی هم با کرونا درگیر است

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، ژنرال رابرت آبرامز، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی می گوید درحالیکه کره شمالی ادعا دارد هیچ موردی از کووید 19 در این کشور دیده نشده اما ارتش پیونگ یانگ برای 30 روز است که در آماده باش به سر می برد.

آبرامز از طریق یک ویدئو کنفرانس از کره جنوبی به خبرنگاران گفت: این کشور (کره شمالی) یک کشور بسته است، بنابراین به طور معین نمی توان گفت که آنها هم موارد مبتلا دارند اما تا حد زیادی مطمئن هستیم که باید درگیر باشند. نیروهای کره شمالی برای 24 ساعت است که هیچ پروازی نداشتند اما همین اواخر برنامه های آموزشی و تمرینی خود را از سر گرفتند.

ارتش کره شمالی به تازگی سه پرتابه از سواحل شرقی خود آزمایش کرد و رسانه کره شمالی تصاویری از کیم جونگ اون، رهبر این کشور در حال نظارت بر مانور توپخانه ای ارتش با گلوله های واقعی نشان داد.

آبرامز همچنین گفت که 9 مورد ابتلای سربازان آمریکایی مستقر در کره جنوبی به کرونا ویروس اعلام شده که یکی از آنها یک سرباز وظیفه و دو مورد دیگر از اعضای یک خانواده هستند. وی تاکید کرد که تمامی این 9 مورد در قرنطینه هستند. در حال حاضر 28000 نیروی نظامی آمریکا در شبه جزیره کره مستقر هستند.

به گفته آبرامز با توجه به اینکه روزانه سربازان آمریکایی با حدود 58000 تن در ارتباط هستند این تعداد ابتلا در میان سربازان تعداد زیادی نیست.

وی اضافه نمود: برای مقابله با گسترش کروناویروس، سربازان آمریکایی و کارمندان غیرنظامی تحرکات خود را محدود کرده اند. ما همچنان پروازها و تمرین های خود را داریم، تسلیحاتمان را آماده سازی می کنیم و همچنان به مانورهای تمرینی ادامه می دهیم. در مورد کرونا ویروس فقط لازم است اقداماتی برای تضمین امنیت سلامت همگان انجام شود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5226

به "پنتاگون: مطمئنیم کره شمالی هم با کرونا درگیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: مطمئنیم کره شمالی هم با کرونا درگیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید