پوتین: حاکمیت غرب رو به سرانجام است

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهور روسیه ضمن تأکید بر اینکه حاکمیت غرب رو به خاتمه است، گفت که ترکیه، چین و هند می توانند عضو یک گروه بین المللی همچون گروه 7 شوند.

پوتین: حاکمیت غرب رو به سرانجام است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن تأکید بر خاتمه حاکمیت غرب گفت، به منظور همکاری بین المللی مناسب و سودمند، کشورهایی چون چین، هند و ترکیه می توانند در گروههای بین المللی گسترده تری شبیه به گروه7 قرار بگیرند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، پوتین توضیح داد: فکر می کنم امروز همه به این مسئله پی برده اند و رئیس جمهور (امانوئل) ماکرون (رئیس جمهور فرانسه) نیز اخیراً آشکارا گفت که حاکمیت غرب رو به خاتمه است و من نمی توانم تصور کنم که یک سازمان بین المللی کارآمد بدون (حضور) هند و چین کار کند.

رئیس جمهور روسیه در شروع نشست اقتصاد شرق در بندر ولادیوستوک روسیه همچنین گفت اخیراً رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از او در مورد امکان حضور ترکیه در گروه 7 سؤال پرسیده است.

پوتین توضیح داد که آنکاراً سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه را خریداری نموده است و می تواند بخش مهمی از سازمانهای جهانی شبیه گروه7 باشد.

در حال حاضر، گروه جی 7 متشکل از آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا است و روسیه در سال 2014 بعد از آن از این گروه حذف شد که بعد از برگزاری همه پرسی، منطقه کریمه با موافقت اکثریت ساکنان، به مسکو ملحق شد و کشورهای غربی، روسیه را به دامن زدن به تنش های غرب اوکراین متهم کردند. با اینحال مقامات روسیه تمامی ادعاهای کشورهای اروپایی را رد نموده است.

اخیراً فرانسه پیشنهاد داده است در صورتیکه بحران اوکراین رفع شد، امکان بازگشت روسیه به گروه 7 و تبدیل آن به گروه 8 وجود دارد.

ص

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2873

به "پوتین: حاکمیت غرب رو به سرانجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: حاکمیت غرب رو به سرانجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید