پویش یاری به شهروندان انگلیس در آستانه بحران کرونا

به گزارش جعبه مهر، هم زمان با وضع قوانین سختگیرانه دولت بوریس جانسون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در انگلیس، پویش جدیدی متشکل از افراد داوطلب تحت عنوان مساعدت دو سویه کوید19 راه اندازی شده تا به افراد نیازمند جامعه برای عبور از این بحران یاری رسانی گردد.

پویش یاری به شهروندان انگلیس در آستانه بحران کرونا

داوطلبان با تشکیل گروه های محلی و توزیع جزوه های تبلیغاتی در سراسر کشور، خدمات این پویش را معرفی می نمایند.

در این جزوه ها افراد داوطلب با قید نام و شماره تماس خود، برای مساعدت در زمینه های مختلف از جمله خود قرنطینگی، خرید مواد ضروری که این روزها به دلیل هجوم مردم به فروشگاه ها به سختی یافت می گردد، مدیریت استرس و اساسا هرگونه یاریی که افراد برای عبور از بحران کرونا نیازمند آن باشند، اعلام آمادگی نموده اند.

همچنین از افراد علاقه مند به ارائه خدمات داوطلبانه دعوت به همکاری شده تا با این پویش مرتبط شوند.

همچنین در گزارشی که در تارنمای این پویش به آدرس covidmutualaid.org منتشر شده، آمده است؛ ویروس کوید19 بعضی افراد جامعه را بیشتر در معرض آسیب قرار داده و از این رو ایده اولیه تشکیل پویش ما مبتنی بر این است که افراد مسن، فلج و آنهایی را که دارای مسائل جسمانی هستند یاری کنیم

این گزارش می افزاید؛ ما یک گروه تازه تاسیس هستیم که چند روز پیش تشکیل شده ایم و در کوشش هستیم که راه های ارائه یاری های موثرتر را شناسایی کنیم. در این گزارش از مردم خواسته شده تا کمی حوصله به خرج داده و اگر ایده های تازه ای دارند آن را به اشترک بگذارند.

همچنین در تارنمای این پویش بخشی تعبیه شده که در آن کانون خدمات داوطلبان روی نقشه انگلیس و به صورت فهرست وار مشخص شده است.

سرعت آمار ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است و دولت پیش بینی نموده که این تعداد در روزها و هفته های آینده افزایش قابل توجهی را تجربه کند.

سایه وحشت از کرونا باعث شده تا مردم این کشور برای خرید مایحتاج زندگی به فروشگاه ها هجوم برده و دست به احتکار مواد ضروری به ویژه خوارکی بزنند. در نتیجه فروشگاه ها دست به اعمال سیاست جیره بندی زده و افراد را به تامل پیش از خرید تشویق می نمایند. بعضی فروشگاه های زنجیره ای هم ساعات مشخصی را برای خرید افراد مسن و آسیب پذیر مشخص نموده اند.

با این حال گزارش ها از صف های طولانی مردم مقابل فروشگاه ها و خالی بودن قفسه هایی حکایت دارد که به تازگی قیمت بعضی کالاهای خود را تا 50 درصد هم افزایش داده اند.

نخست وزیر انگلیس در یک هفته گذشته سیاست های سختگیرانه ای را برای مقابله با کرونا وضع نموده و ضمن اعلام تعطیلی مدارس، خواهان تعطیلی تمام رستوران ها، کافه ها و استادیوم های سراسر کشور شده است.

بوریس جانسون به صورت روزانه آخرین شرایط سیاست های دولت در رابطه با این ویروس را در کنفرانس خبری تشریح می نماید. او دیروز (آدینه 1 فروردین 1399) عصر اذعان کرد که دستورالعمل های دولت سخت و سخت است اما به این ترتیب می توان شیوع ویروس را مهار و اوضاع را کنترل کرد.

دولت انگلیس پنجشنبه گذشته قوانین اضطراری مقابله با کرونا وضع کرد که به مقامات وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و پلیس اجازه می دهد افرادی را که به این ویروس مشکوک هستند، بازداشت نمایند.

این قوانین که در یک سند 329 صفحه ای تنظیم و در تارنمای دولت منتشر شده، همچنین به وزیر کشور انگلیس اجازه می دهد تا بنادر و فرودگاه های کشور را در صورت کمبود نیروی کار به حال تعلیق درآورده و یا تعطیل کند.

در حالی که نخست وزیر انگلیس ادعا نموده است که بحران کرونا تا سه ماه دیگر فروکش می نماید اما تاریخ انقضایی برای قوانین اضطراری دولت که با موجی از انتقادها در داخل روبرو شده، مشخص ننموده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5331

به "پویش یاری به شهروندان انگلیس در آستانه بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش یاری به شهروندان انگلیس در آستانه بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید