پژو 206 کمتر شناخته شده بازار ایران ، عکس

به گزارش جعبه مهر، گجت نیوز نوشت: پژو 206 تیپ 6 اتوماتیک یکی از تیپ های کمتر شناخته شده این خودرو محسوب می شود. در این مطلب به بررسی مشخصات و امکانات این محصول ایران خودرو می پردازیم.

پژو 206 کمتر شناخته شده بازار ایران ، عکس

این تیپ از 206 نسبت به سایر تیپ ها تفاوت محسوسی داشت و مجهز به جعبه دنده اتوماتیک بود.

مشخصات فنی

همان طور که ممکن است بدانید، پژو 206 با دو نوع پیشرانه وارد بازار ما شده که یکی از آنها کوچک و 1.4 لیتری و دیگری بزرگ و 1.6 لیتری است. پیشرانه tu3 با حجم 1.4 لیتر فقط در تیپ های 2 و 3 پژو 206 قرار گرفت و سایر تیپ ها زیر کاپوت خود موتور مجهزتر tu5 داشتند.

پیشرانه تی یو فایو علاوه بر پژو 206 تیپ یک، چهار، پنج و شش روی خودروهای دیگری نظیر پژو پارس، رانا پلاس، پژو 207 و پژو 405 اس ال ایکس تعبیه شده است. به هر حال پیشرانه TU5 با 4 سیلندر و سیستم تنفس طبیعی می تواند حداکثر قدرت 110 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن متر را تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک AL4 به محور جلو منتقل می شود.

پژو 206 تیپ 6 می تواند در عرض 13 ثانیه از صفر مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و در هر صد کیلومتر مسافتی که طی می کند نزدیک به 7.3 لیتر بنزین مصرف خواهد کرد. وزن هاچ بک ایران خودرو 1096 کیلوگرم است و بیشینه سرعت آن به 190 کیلومتر بر ساعت می رسد.

تا قبل از ورود به دهه 90 شمسی، بازار داخلی خودرو در کشورمان با واژه ای به نام آپشن و امکانات رفاهی ناآشنا بودند و پژو 206 اتوماتیک خودرویی بود که از این رویه پیروی می کرد. از جمله امکانات رفاهی محصول مالی و اتومات ایران خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترمز ضد قفل EBD و ABS، ترمز کمکی MBA، ترمز دیسکی عقب، فرمان هیدرولیک، تهویه اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت، آینه های جانبی برقی دارای حسگر دماسنج، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، دماسنج و صندلی عقب تاشونده دو تکه.

آیا پژو 206 تیپ 6 ارزش خریدن دارد؟

با توجه به قدمتی که این تیپ از 206 دارد، نمی توان نظر قطعی درباره ارزش خرید آن داد. به طور کلی باید دید خودروی مورد نظر برای خرید چه وضعیتی در قسمت موتور و بدنه دارد. اگر نمونه کم کارکرد، سالم و تمیزی از پژو 206 اتومات با قیمتی مناسب یافت شود، می توان آن را برای خرید پیشنهاد داد؛ چرا که منطقی و به صرفه خواهد بود.

متاسفانه یکی از مسائل مهم پژو 206 اتومات استهلاک این محصول در زمینه جعبه دنده است و احتمال دارد هزینه های گزافی روی دست مشتریان بگذارد. با این اوصاف سلامت فنی موتور و جعبه دنده باید برای ما در اولویت باشد و تنها به ظاهر تمیز آن نگاه نکنیم. بنابراین اگر خودرویی با این مشخصات پیدا کردید، در خرید آن شک نکنید و در غیر این صورت برای سرمایه خود ارزش قائل باشید.

امروزه شاید توجه چندانی به پژو 206 تیپ 6 اتوماتیک نشود؛ چرا که محصولات بسیاری وارد بازار شده و میزان تنوع نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. اما سال ها پیش وقتی برای نخستین بار این هاچ بک اتومات وارد گود شد، عامه مردم استقبال زیادی از آن کردند، چرا که خودروی مالی در این رده قیمتی نداشتیم.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11267

به "پژو 206 کمتر شناخته شده بازار ایران ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 206 کمتر شناخته شده بازار ایران ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید