سمند اتوماتیک چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟

به گزارش جعبه مهر، سمند از سال 1380 از طریق ایران خودرو تولید می شود. و علاوه بر فروش در ایران، به کشورهای دیگر نیز صادر شده است. سمند بر اساس پلتفرم پژو 405 ساخته شده است. این خودرو در ابتدا قرار بود جایگزین پیکان شود که با توجه به هزینه طراحی و قیمت نهایی آن، این امر محقق نشد.

سمند اتوماتیک چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟

با توجه به شرایط بازار که اقبال به خودروهای گیربکس اتوماتیک روز به روز بیشتر می گردد، با برنامه ریزی های انجام شده قرار است خودرو سمند با گیربکس اتوماتیک تولید گردد. این خودرو قرار است تا در سال 1400 با تیراژ نزدیک به 12 هزار دستگاه وارد بازار گردد و با داشتن یک جعبه دنده نیمه اتوماتیک، به عنوان یک گزینه خانوادگی در دسترس مشتریان قرار بگیرد. می توان گفت سمند اتوماتیک یک پژو 206 تیپ 6 با بدنه سمند است.

اما به گفته مدیران ایران خودرو، نسخه اتوماتیک این سدان ملی با ویژگی های سمند پلاس تولید خواهد شد. قرار است در سال 1400 و بعد آن، خودکفایی جعبه دنده اتوماتیک AMT ایران خودرو به فراتر از 85 درصد برسد و از سویی سالانه بر روی 30 تا 50 هزار دستگاه خودرو نصب گردد.

  • مشاهده آگهی های خرید و فروش سمند

با توجه به اینکه هنوز نسخه نهایی سمند اتوماتیک با جعبه دنده 6 سرعته AMT آماده نشده است، نمایشگر GSI تعویض دنده این خودرو به جای پنل سیستم صوتی نصب شده و در نسخه نهایی که در اصل سمند پلاس اتوماتیک خواهد بود، نمایشگر شرایط گیربکس داخل جلو آمپر جای می گیرد.

به گفته مدیران ایران خودرو، این احتمال وجود دارد تا از ابتدای عرضه سمند پلاس اتوماتیک، این خودرو با پیشرانه EF7 پلاس به بازار بیاید که پمپ روغن متغییر و سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ های دوگانه (DVVT) در آن دیده می گردد. این پیشرانه 115 اسب بخار را با گشتاور 160 نیوتن متر تولید می کند. همچنین، جعبه دنده 6 سرعته نیمه اتوماتیک AMT هم توان پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند.

بیشتر بخوانید: رانا پلاس و دنا پلاس با جعبه دنده 6 سرعته تولید می شوند

خودروهای دارای جعبه دنده AMT مانند سایر خودروهای اتوماتیک فاقد پدال کلاچ هستند و صرفاً با قیمتی کمتر و لذت رانندگی پایین تر بر روی برخی خودروهای اقتصادی وجود دارند.

سمند اتوماتیک که قرار است در جایگاه سمند پلاس اتوماتیک با جعبه دنده 6 سرعته AMT به بازار بیاید، به احتمال زیاد دارای ویژگی هایی شامل پیشرانه EF7 پلاس، زمان بندی متغییر و دوگانه، سوپاپ ها (DVVT)، پمپ روغن متغییر،حالت رانندگی برفی، فرمان هیدرولیک، پشتی جایگاه های جلوی برقی، تهویه دستی، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک عقب، ترمزهای ABS، EBD و BA، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، تریم داخلی تازه با رنگ کِرِم و تزئینات طرح چوپ (الگوی داشبورد و رودری های سورن ELX)، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و USB و AUX بلوتوث، زیر آرنجی جلو و عقب، دریچه تهویه سرنشینان عقب، شیشه ها و آینه های برقی، جلو آمپر تازه و… خواهد بود.

***

شما می توانید حدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11198

به "سمند اتوماتیک چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمند اتوماتیک چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید