پکن فشارهای آمریکا برای متوقف کردن فعالیت ها در دریای جنوبی چین را رد کرد

به گزارش جعبه مهر، یک مقام ارشد نظامی چین ضمن رد فشارهای آمریکا برای متوقف شدن فعالیت های پکن در دریای جنوبی چین، گفت: چین واهمه ای از ایجاد مشکل در این منطقه ندارد.

پکن فشارهای آمریکا برای متوقف کردن فعالیت ها در دریای جنوبی چین را رد کرد

با ما همراه باشید و با تور برای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دریادار سان جیان گو امروز یکشنبه در سخنانی در بزرگترین نشست امنیتی آسیا در سنگاپور با رد فشارهای آمریکا در مورد متوقف شدن فعالیت های پکن در دریای جنوبی چین، بر حاکمیت ارضی این کشور بر مناطق مورد اختلاف در منطقه تاکید نموده است.

وی در ادامه توضیح داد: چین ترس و واهمه ای از بروز مشکل در دریای جنوبی چین نخواهد داشت. ما به دنبال ایجاد مشکل نیستیم ولی از مشکل نیز ترس و واهمه ای نداریم. چین نسبت به مشکل آفرینی بعضی کشورها در دریای جنوبی چین، بی تفاوت نخواهد بود.

روز شنبه، مقام های آمریکایی از جمله اشتون کارتر وزیر دفاع به چین نسبت به خطر انزوای بین المللی هشدار دادند و قول داده اند تا آمریکا همچنان بزرگترین تضمین کننده امنیت آسیا برای دهه های آینده باشد.

این مقام چینی ضمن رد ادعای مقام های آمریکایی در مورد انزوای پکن، گفت: بسیاری از کشورهای آسیایی در نشست امنیتی سنگاپور، رفتاری گرمتر و محبت آمیز تر با چین نسبت به سال قبل داشتند.

وی گفت: ما در گذشته منزوی نبودیم، الان هم منزوی نیستیم و در آینده نیز منزوی نخواهیم بود. واقعا من نگران آن هستم که بعضی افراد و کشورها ، چین را با ذهنیت جنگ سرد و پیشداوری، مورد ارزیابی و آنالیز قرار می دهند. این گونه دیدگاه می تواند موجب ایجاد یک دیوار در اذهان آنها شده و خود آنها را منزوی کند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نسبت به ایجاد هرگونه منطقه دفاع هوایی بر فراز این دریا توسط چین هشدار داد و تاکید نمود: آمریکا هر گونه اقدام چین در ایجاد منطقه دفاع هوایی را رفتاری تحریک آمیز و بی ثبات کننده ارزیابی خواهد نمود.

جان کری در سخنانی گفت: ما هرگونه ایجاد منطقه دفاع هوایی در دریای جنوبی چین را اقدامی تحریک آمیز و بی ثبات کننده در نظر می گیریم. این اقدام می تواند به طور اتوماتیک موجب افزایش تنش شود و تعهدات چین برای مدیریت مناقشات ارضی به وسیله دیپلماسی را به شدت زیر سئوال می برد.

مقام های آمریکایی نگران آن هستند که رای دادگاه بین المللی که قرار است طی هفته های آینده در مورد شکایت فیلیپین علیه چین بر سر ادعاهای دریای جنوبی چین صادر شود، موجب شود تا پکن منطقه ممنوعه هوایی را در دریای جنوبی چین اعلام کند.

آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4609

به "پکن فشارهای آمریکا برای متوقف کردن فعالیت ها در دریای جنوبی چین را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن فشارهای آمریکا برای متوقف کردن فعالیت ها در دریای جنوبی چین را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید