پیشرفت حرف مفت است، 200 میلیون را بپرداز

به گزارش جعبه مهر، فروش امضا، موضوع جدیدی است که در فوتبال ایران و میان بعضی ایجنت ها باب شده. یعنی مبلغی دریافت می نمایند تا بازیکن از تعهدشان خارج گردد و با ایجنت جدید قرارداد ببندد.

پیشرفت حرف مفت است، 200 میلیون را بپرداز

مفهوم تجاری ایجنت در بازار مکاره جابجایی

یک بازیکن برای پیشرفت، هم احتیاج به تمرین دارد و هم مشورت با آن هایی که علاقه مند به حضور او در سطوح بالاتر هستند. از خانواده گرفته تا حتی ایجنت آن بازیکن که باید کوشش نمایند تا او بهترین تصمیم ها را بگیرد و در ادامه مدارج ترقی را طی کند. در خیلی از موارد، نقش ایجنت شاید برابر با تمرین و کوشش بازیکن باشد. بخصوص وقتی که قرار است بهترین تصمیم ها اتخاذ گردد و بازیکن میان چند پیشنهاد، یکی را انتخاب کند.

در فوتبال ایران اما بحث ایجنت معنی جدیدی به خود گرفته. البته نه همه اینجنت ها بلکه بعضی از آن ها که نه به فکر پیشرفت یک بازیکن هستند و نه حضور او در سطحی بالاتر. این عده فقط به منافع اقتصادی و سودی که از فروش بازیکن نصیب شان می گردد توجه می نمایند و باقی قضایا برای شان در اولویت های بعدی واقع شده است.

در این زمینه هستند بازیکنان جوانی که بلافاصله بعد از حضور در لیگ و انجام تنها چند بازی، اسیر حواشی بعضی ایجنت ها می شوند و ناخوادگاه جهت خود را تغییر می دهند. آنها برای پیشرفت، مضای خود را پای قرارداد با ایجنت مورد نظرشان می زنند و در نهایت مجبورند به هر تیمی که می روند حق و حقوق فرد مورد نظر را پرداخت نمایند. تا اینجای کار مسئله ای وجود ندارد اما طی یکی دو هفته اخیر و با توجه به اینکه روزهای پایانی فصل نزدیک شده، اتفاق های عجیبی نیز در این زمینه رخ می دهد.

نمونه ای از این اتفاق ها را مرور می کنیم. یکی از بازیکنان جوانی که در تیمی شهرستانی بازی می نماید، پیشنهادی از یک لیگ درجه 2 اروپایی دریافت نموده اما چون در ایران ایجنت دارد و امضای خود را پای قرارداد با او زده، نمی تواند به پیشنهاد اروپایی اش پاسخ مثبت بدهد. وقتی ایجنت اروپایی هم با ایجنت ایرانی تماس می گیرد تا زمینه توافق و حضور بازیکن جوان در فوتبال اروپا را فراهم کند، با پاسخ جالبی روبه رو می گردد.

این پاسخ جالب، فروش امضای بازیکن جوان است. یعنی برای فسخ قرارداد با بازیکنی که مورد توجه باشگاه اروپایی واقع شده است، ایجنت مورد نظر حدود 200 میلیون پول می خواهد. مبلغی که باید پرداخت گردد تا بازیکن از تعهد این ایجنت خارج و با ایجنت جدیدی قرارداد امضا کند. اتفاقی که نشان می دهد بعضی ایجنت ها نه تنها علاقه ای برای پیشرفت بازیکن تحت قراردادشان ندارند بلکه پیش روی او سنگ می اندازند تا به منافع اقتصادی خود برسند. هر چند با توافق با ایجنت اروپایی و سرمایه گذاری روی بازیکن جوان هم می توانند در درازمدت سود اقتصادی بیشتری به دست بیاورند.

این اتفاق از جمله اتفاق های تلخی است که به تازگی در فوتبال ایران باب شده و جلوی پیشرفت بازیکنان جوان را گرفته. بازیکنانی که با هزار امید و آرزو فریب وعده های بعضی ایجنت ها را می خورند و در نهایت با چنین سرنوشتی روبرو می شوند. سرنوشتی که روی اینده آنها تأثیر مستقیم می گذارد.

12

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1435

به "پیشرفت حرف مفت است، 200 میلیون را بپرداز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت حرف مفت است، 200 میلیون را بپرداز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید