پیش بینی اشتغال فارغ التحصیلان در برنامه ششم

به گزارش جعبه مهر، معاون وزیر تعاون می گوید در برنامه ششم توسعه برای 80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی فرصتهای شغلی جدید پیش بینی شده است.

پیش بینی اشتغال فارغ التحصیلان در برنامه ششم

سیدحمید کلانتری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: آمار فارغ التحصیلان و دانشجویان آماده ورود به بازار کار که هر لحظه به تعداد آنها اضافه می شود، بیانگر ضرورت برنامه ریزی اساسی برای ساماندهی کارجویان و ایجاد هماهنگی میان نظام آموزش عالی و نظام تقاضا در بازار کار است.

وی گفت: در حال حاضر اشتغال مهمترین دغدغه دولت است و باید از قابلیتها و ظرفیتهای موجود در بخش های مولد خدماتی، گردشگری و IT استفاده کنیم و فرصتهای شغلی جدیدی پیش روی کارجویان و فارغ التحصیلان قرار بدهیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه حمایت از کارآفرینان را مورد تاکید قرار داد و شرح داد: یکی از اولویتهای مهم دولت حمایت از کارآفرینان و بخش های خصوصی و تعاونی است و تلاش کرده تا موانع موجود در جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار را از میان بردارد.

وی افزود: باید فضایی ایجاد شود که کارآفرینان و نخبگان جرات ورود به عرصه های کارآفرینی را داشته باشند و ایده های خلاقانه خود را به محصول تبدیل کنند.

کلانتری با بیان اینکه وزارت تعاون برای تحقق سیاستهای اشتغال به تعاونی ها اتکا کرده است، گفت: بهترین ساز و کار مشارکت مردمی در تعاونی ها است و بخش تعاون قادر است با بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیتهای درونی خود به رونق تولید و اشتغال و تحرک بازار کار کمک کند.

به گفته معاون وزیر تعاون، مدیریت تعاونی ها باید از قالب سنتی خارج شود و متناسب با فناوری های نوین پیش برود و قبل از ایجاد تشکل های تعاونی، فرهنگ کار و تعاون در کشور گسترش یابد تا فعالیت تعاونی ها به ثمر بنشیند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4981

به "پیش بینی اشتغال فارغ التحصیلان در برنامه ششم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی اشتغال فارغ التحصیلان در برنامه ششم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید