پیگیری اجرای 3 تفاهم نامه منعقد شده بین استان های هرمزگان و مسندم عمان

به گزارش جعبه مهر، مشاور امور ایرانیان خارج از کشور استاندار هرمزگان از پیگیری اجرای 3 تفاهم نامه منعقد شده بین استان های هرمزگان و مسندم عمان خبرداد و گفت: در تلاشیم تا این تفاهم نامه ها با عزم و اراده 2 طرف به خوبی اجرایی شوند.

پیگیری اجرای 3 تفاهم نامه منعقد شده بین استان های هرمزگان و مسندم عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، رضا مدرس شامگاه شنبه در نشست کمیسیون پیگری تفاهم نامه های میان استان های هرمزگان و مسندم عمان با حضور مسئولان 2 استان در استانداری هرمزگان از انعقاد سه تفاهم نامه بین استانداری هرمزگان و استان مسندم عمان خبرداد و اظهارداشت: در سال 87 نخستین تفاهم نامه در 14 بند که شامل موضوعات نظیر؛ افزایش صادرات معدنی از هرمزگان به استان مسندم، توسعه صنعت فولاد در استان منعقد شد.

وی در ادامه بیان داشت: ایجاد دفتر همکاری های مالی ایران در خصب، تفاهم راه اندازی خط دریایی بین جاسک و خصب با توجه به نزدیکی این دو منطقه و راه اندازی بازارچه، تقویت گردشگری بین دو استان و راه اندازی خط پروازی از خصب به بندرعباس و تسهیل صدور از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه ذکر شده است.

مشاور استاندار هرمزگان با بیان اینکه دومین تفاهم نامه در سال 2012 میلادی به امضا رسید توضیح داد: در این تفاهم نامه مواردی همچون؛ ابراز تمایل برای توسعه امور شیلاتی و آبزی پروری بین دو استان، تمایل برای برقراری خطوط دریایی مشترک و حمل بار بین بندرعباس و خصب، ، اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در صنایع فولاد، ابراز تمایل و آمادگی طرف عمانی برای توسعه آب شیرین کن ها در هرمزگان عنوان شده است.

مدرس در ادامه، اعلام آمادگی هر دو طرف برای احداث مسکن ارزان قیمت، تاکید طرفین بر تسریع و تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان دو کشور و توسعه گردشگری، اعلام آمادگی برای برگزاری جشنواره های مشترک فرهنگی و اعلام آمادگی برای ایجاد شرکت های بیمه ای و برگزاری نمایشگاه ها در دو کشور را از دیگر موارد ذکر شده در این تفاهم نامه برشمرد.

مشاور امور ایرانیان خارج از کشور استاندار هرمزگان ابرازداشت: تفاهم نامه دیگری نیز در سال 2106 میلادی با موضوعات مهمی همچون، تاکید بر اجرای مصوبات تفاهم نامه های قبل، ساخت بیمارستان چشم پزشکی از طرف ایران در عمان در صورت تامین زمین در آن کشور و تامین کادر چشم پزشکی برای امور درمانگاهی منعقد شده است.

وی همچنین، راه اندازی دفتر امور مالی ایران در خصب و اعلام آمادگی طرف ایرانی برای راه اندازی خط دریایی بین بندرعباس و خصب را از دیگر موارد مورد تاکید در این تفاهم نامه مطرح کرد.

مشاور امور ایرانیان خارج از کشور استاندار هرمزگان در سرانجام اذعان داشت: در تلاشیم تا این تفاهم نامه ها با عزم و اراده 2 طرف به خوبی اجرایی شوند.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3291

به "پیگیری اجرای 3 تفاهم نامه منعقد شده بین استان های هرمزگان و مسندم عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری اجرای 3 تفاهم نامه منعقد شده بین استان های هرمزگان و مسندم عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید