چاقی مفرط در بین بچه ها 10 تا 11 سال

به گزارش جعبه مهر، این ارقام بعد از آن منتشر شد که دیم سالی دیویس، وزیر بهداشت سابق، در راستای کاهش چاقی بچه ها درخواست کرد تا غدا در وسائط حمل ونقل عمومی ممنوع گردد.

چاقی مفرط در بین بچه ها 10 تا 11 سال

آمار و ارقام جدید نشان می دهد تعداد پرشماری از بچه ها با رسیدن به سال آخر مدرسه ابتدایی به چاقی مفرط مبتلا هستند. آمار سالانه از مرکز سلامت عمومی انگستان آشکار ساخت درصد بچه ها 10 تا 11 ساله که اضافه وزن جدی دارند در سال 2019 به 4.4 درصد رسیده است، در مقایسه با آمار 2006-2007 که 3.2 درصد بود.

این بدان معنی است که بیش از 26 هزار کودک در انگلستان به چاقی مفرط مبتلا هستند که شدیدا خطر ابتلای ایشان به امراض مختلف را افزایش می دهد، از جمله فشار خون و دیابت.

این چهارمین بار متوالی است که چاقی مفرط بچه ها سال ششمی رکورد شکسته است و از سال 2006 بیش یک سوم افزایش یافته است. چاقی در میان کوچک ترین بچه ها آنالیز شده در این گزارش، یعنی بچه ها 4 تا 5 ساله، نیز افزایش یافته است.

آمار گزارش که از برنامه ملی اندازه گیری بچه ها گرفته شده نشان می دهد چاقی مفرط یا اضافه وزن در میان بچه ها سال اول ابتدایی نیز اندکی افزایش داشته است، 22.6 درصد در 2019 در مقایسه با 22.4 درصد در سال گذشته.

به گزارش مرکز سلامت عمومی انگلستان این آمار در میان بچه ها ساکن محروم ترین مناطق در بالاترین حد بوده است، به نحوی که چاقی مفرط بچه ها 5 ساله این مناطق 13.3 درصد بوده در مقایسه با بچه ها محله های مرفه که 5.9 درصد است.

شیوع چاقی در میان بچه ها سال ششمی در محروم ترین مناطق 26.9 درصد است در مقایسه با 11.4 درصد در مناطق مرفه.

مرکز سلامت انگلستان گفت: این ارقام نشانگر اهمیت احتیاج به اقدامی جدی در تمام بخش ها است، از جمله اقدام های دولت در راستای مبارزه با چاقی بچه ها، اقدام هایی مانند درخواست از صنایع غذایی برای کاهش نرخ 20 درصدی شکر و کالری هایی که در غذا های روزمره قرار می دهند و مرتب مورد استفاده بچه ها است.

سایمون استیونز، رئیس سرویس سلامت همگانی گفت: این ارقام نشان می دهد ما آشکارا در راستا رسیدن به هدف مسئولانه دولت برای کاهش دادن آمار چاقی بچه ها به نصف نیستیم.

دکتر آلیسون تدستون از مرکز سلامت عمومی انگلستان اضافه نمود: چاقی مفرط در میان سال ششمی ها به رکورد جدیدی رسیده است که بچه ها را در معرض بیماری های جسمی و روانی قرار می دهد، چه اکنون و چه بعدتر که بزرگ می شوند.

این ارقام بعد از آن منتشر شد که دیم سالی دیویس، وزیر بهداشت سابق، در راستای کاهش چاقی بچه ها درخواست کرد تا غدا در وسائط حمل ونقل عمومی ممنوع گردد.

گزارش خانم دیویس پیشنهادات متعددی برای مبارزه با این بحران ارائه نموده بود از جمله افزایش مالیات غذا های غیربهداشتی و همچنین شمول مالیات نوشابه بر نوشیدنی های ساخته شده با شیر که شکر اضافه نموده دارند.

دیویس همچنین پیشنهاد داد سقفی برای میزان کالری موجود در تمام غذا و نوشیدنی های ارائه شده در رستوران ها و کافه ها گذاشته گردد و تبلیغات غذا های غیربهداشتی از تمام اماکن عمومی برچیده گردد.

منبع: ایندیپندنت

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3502

به "چاقی مفرط در بین بچه ها 10 تا 11 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاقی مفرط در بین بچه ها 10 تا 11 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید