چرا افزایش حقوق کارکنان صدا و سیما؟ و چرا حالا؟

به گزارش جعبه مهر، بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری، زمستان پارسال با دستور رییس جمهوری و توسط رییس سازمان برنامه و بودجه به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد. این بخشنامه همه دستگاه های اجرایی را شامل می شد که افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آن ها اجرا نشده بود.

چرا افزایش حقوق کارکنان صدا و سیما؟ و چرا حالا؟

به گزارش قدس آنلاین، از طرف دیگر این بخشنامه و افزایش 50 درصدی همه دستگاه ها را شامل نشد، ولی دستگاه های اجرایی بنا بر اعلامیه سازمان مدیریت از 10 تا 50 درصد این افزایش را اعمال کردند و می دانیم که این افزایش پیش از افزایش سنواتی متداول بود که در شروع هر سال اعمال می گردد.

برای روشن شدن بهتر موضوع مروری کوتاه بر محتوای این دستورالعمل می کنیم:

در بخشنامه ابلاغی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید شده بود تعدادی از دستگاه های اجرایی که با وجود مصوبه شماره 162862/ت54057 هـ مورخ 21 اسفند 1395 هیأت وزیران و مصوبه 20 اسفند 1397 شورای حقوق و دستمزد مبنی بر افزایش تا 50 درصد امتیازات فصل دهم، به علت نبود اعتبارات مصوب نتوانستند برای کارکنان خود از افزایش مذکور استفاده نمایند که این امر نابرابری و اختلاف در پرداخت های نیروی انسانی را موجب شد.

این بخشنامه با تاکید بر برطرف تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت ها، به دستگاه هایی که کارکنان آن ها از مصوبات یاد شده و افزایش های مشابه برخوردار نشده اند اجازه می دهد که از اول اسفند 1398 نسبت به افزایش تا 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان خود اقدام نمایند.

قبل از بخشنامه شماره 696488 مورخ 30 بهمن 1398 بعضی از دستگاه ها (تصویر ذیل) به موجب مصوبات موردی، از افزایش سقف امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار شده بودند:

بعضی دستگاه های اجرایی دیگر هم پس از ابلاغ بخشنامه شماره 696488 مورخ 30 بهمن 1398 از افزایش سقف امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در همان تاریخ برخوردارشدند:

در این میان سازمان صداوسیما به علت دریافت نکردن بودجه کافی، جزو معدود دستگاه های اجرایی بود که نتوانست همزمان با سایر دستگاه ها از اسفند 1398، این مصوبه را برای کارکنان خود اجرا کند؛ که به دنبال آن در تیر 1399، 60 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رییس جمهور، تامین و تخصیص اعتبار برای پرداخت حقوق و معوقات کارکنان صدا و سیما را خواهان شوند.

گرچه سازمان صدا و سیما از شمول قانون خدمات کشوری خارج است، ولی سطح دریافت ها در صدا و سیما که در مقایسه با دستگاه های مشمول پایین بود به سطح پایین تری رسید.

به همین سبب سازمان صدا و سیما برای ایجاد عدالت و توازن حقوق دریافتی کارکنان، افزایش 30 درصدی حقوق را از شروع مهر 1399 در نظر گرفت تا عملا دریافت کارکنانش به میانگین حقوق کارکنان دولت برسد.

از سوی دیگر دولت، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را با 90 درصد حقوق شاغلان اعمال کرد که سازمان هم این افزایش 30 درصدی را با تایید سازمان برنامه و بودجه به بازنشستگان خود تسری داد؛ و امروز پس از گذشت بیش از هفت ماه از اجرای بخشنامه افزایش 50 درصدی حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های اجرایی، سازمان صداوسیما در اجرای این بخشنامه، افزایش 30 درصدی حقوق کارکنان خود را در دستور قرار داد.

سوالی که اینجا مطرح می گردد این است که پس از این مدت طولانی آیا افزایشی کمتر از سایر دستگاه های اجرایی امری نارواست؟! آیا اجابت درخواست کارکنانی که همچون سایر دستگاه های اجرایی کشور پابه پای حوادث، رویداد ها و بحران های داخلی و خارجی کوشش می نمایند درخواستی عجیب و دور از انتظار است؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7765

به "چرا افزایش حقوق کارکنان صدا و سیما؟ و چرا حالا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا افزایش حقوق کارکنان صدا و سیما؟ و چرا حالا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید