چرا در سویه های پیشین بچه ها کمتر به کرونا مبتلا می شدند؟

به گزارش جعبه مهر، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میر های کرونایی، گفت: کشور ما همچنان در سیرصعودی مبتلایان در پیک اومیکرون قرار داد.

چرا در سویه های پیشین بچه ها کمتر به کرونا مبتلا می شدند؟

به گزارش مهر، پیغام طبرسی، با اشاره به اینکه امیکرون در مقایسه با سایر سویه های کرونا بیشتر بچه ها را درگیر می نماید اظهار کرد: عدم واکسیناسیون در برابر کرونا یکی از مهمترین دلیل های ابتلای بچه ها به اومیکرون است.

وی اضافه نمود: تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی یکی دیگر از دلیل هایی است که بچه ها در سویه های قبلی کمتر به کرونا مبتلا شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه به شایع ترین نشانه های اومیکرون اشاره نمود و اضافه نمود: در بیشتر مبتلایان اومیکرون به شکل سرماخوردگی بروز می نماید، از شایع ترین علامت های اومیکرون تب، بدن درد، آب ریزش بینی، عطسه، سرفه و سردرد است.

طبرسی تاکید نمود: کرونا جهش یافته اومیکرون در افراد مختلف و مبتلایان به بیماری های زمینه ای می تواند با نشانه های دیگری نیز بروز کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که دوره کمون یا نهفتگی اومیکرون با سایر واریانت های کرونا تفاوت چندانی ندارد اضافه نمود: معمولاً دو تا هفت روز بعد از تماس با فرد مبتلا نشانه های ابتلاء معین می گردد.

وی با درباره احتمال بالا رفتن مرگ و میر ها گفت: کشور ما همچنان در سیر بالارونده پیک اومیکرون قرار داد، ولی در عین حال تا دو سه هفته آینده افزایش اندازه مرگ های کرونایی دور از انتظار نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11116

به "چرا در سویه های پیشین بچه ها کمتر به کرونا مبتلا می شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در سویه های پیشین بچه ها کمتر به کرونا مبتلا می شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید