چطور کمد دیواری نو و شیک در منزل داشته باشید؟ همراه با عکس

به گزارش جعبه مهر، کمد دیواری چندین سال است که جایگاه خود را در دکوراسیون داخلی منزل ثابت کرده است و اکنون هیچ منزلی را نمی توان بدون کمد دیواری نو و شیک تصور کرد. اگر در سال های ابتدایی کمد دیواری برای اتاق خواب تعریف می شد اما الان در پذیرایی و آشپزخانه و اصولا هر جایی از منزل به کار می رود. طراحی دکوراسیون داخلی کمد دیواری به شما کمک می کند تا با استفاده حداکثری از فضای خود بتوانید تمامی وسایل خود را در آن قرار بدهید. برای همین منظور مطلب جامع و کاملی را آماده کرده ایم.

چطور کمد دیواری نو و شیک در منزل داشته باشید؟ همراه با عکس

چطور یک کمد دیواری مدرن، خاص، شیک و جادار داشته باشیم؟

با توجه به اینکه کمدهای دیواری نقش زیادی در استفاده حداکثری از فضا و جلوگیری از شلوغ شدن و بی نظمی محیط دارند پس باید علاوه بر ظاهر زیبا (تا حد زیادی سلیقه ای است)، کاملا کاربردی و مناسب باشد. پس با ما همراه باشید.

  • دکوراسیون داخلی کمد دیواری اتاق خواب برای قرارگیری و چیدمان لباس، رخت خواب، تشک، پتو، ملحفه و غیره است. البته برخی افراد برای اینکه استفاده های دیگری از کمدهای دیواری داشته باشند، در داخل آن فضاهایی مثل شلف هم تعبیه می کنند یا بر روی درب آن آینه کار می کنند مثل انواع کمد دیواری ریلی آینه دار.

از طرفی داخل اتاق خواب فضایی برای قرارگیری تخت خواب هم هست پس اگر قصد طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک دارید بهترین کار این است که از مدل های تخت خواب شو یا تخت تاشو استفاده کنید. این مدل کمد دیواری تخت خواب شو علاوه بر اینکه ظاهر شیک و نوی دارند، در فضای شما هم صرفه جویی زیادی می کنند و از فضای تخت هم می توان دوباره استفاده کرد.

برای کمد دیواری اتاق کودک توجه داشته باشید که نکات ساخت کاملا مشابه است اما باید از رنگ فانتزی مشابه با اتاق خواب و طرح های جالب استفاده کنید تا کودک شما تمایل به استفاده از آن پیدا کند.

  • کمد دیواری پذیرایی اهداف مختلف ولی کاملا متفاوت با اتاق خواب دارد. برخی افراد کمد دیواری اتاق پذیرایی را در فضای دیوار پشت تلویزیون در نظر می گیرند و برخی هم دیواری جداگانه برای آن بکار می برند تا به شکل کتابخانه، دکور تزئینی، بوفه و غیره باشد.

اگر منزل دوبلکس دارید بهترین و رایج ترین نوع و مدل کمد دیواری، در زیر راه پله است. کمد دیواری زیر پله بهترین فضا برای شماست چون هم از فضای خالی زیر پله ها به شکلی عالی استفاده کرده اید و هم اینکه کاملا جادار خواهد بود.

  • کمد دیواری آشپزخانه بیشتر به شکل شلف استفاده می شود. شلف در آشپزخانه هم بیشتر جنبه تزئینی و دکوراتیو برای قرار دادن وسایل آنتیک و خاص خواهد بود. البته برخی افراد که می خواهند کمد دیواری خاص و متفاوتی در فضای آشپزخانه تجربه کنند، بر روی شلف وسایل پر کاربرد قرار می دهند.
  • کمد دیواری چرخشی را می توان یکی از مدل های کمد دیواری بروز، مدرن و بسیار شیک دانست که به شما کمک می کند از فضای خود استفاده بیشتری ببرید. این مدل کمد دیواری به جای اینکه فضای عریض و پهن نیاز داشته باشد به فضای عمقی بیشتری نیاز دارد تا به شکل چرخشی بتوانید به همه چیز دسترسی داشته باشید و در عین حال فضای کمتری هم بگیرد. البته توجه داشته باشید که این مدل اکثرا در فضای وسط کمد دیواری طراحی می شود و به صورت تکی مرسوم نیست.

نکاتی که در انتخاب و تهیه کمد دیواری نو باید توجه کنید

علاوه بر اینکه برای طراحی کمد دیواری در هر فضایی باید نسبت به نکات کلیدی آن تسلط داشته باشید، یکسری نکات دیگری هم هستند که کمک به زیبایی کمد دیواری اتاق خواب یا هر فضای دیگری خواهند کرد.

به نام مثال به موارد بسیار مهم زیر توجه کنید:

  • نورپردازی داخل کمد دیواری توکار که معمولا نور کمی برای داخل آن وجود دارد یک ایده بکر است. سعی کنید از میله های آویز لباس که مجهز به لامپ های خطی یا لاینر ال ای دی هستند کمک بگیرید. یا اینکه برای هر قفسه از لامپ ال ای دی شیک و با سایز مناسب استفاده کنید.
  • طراحی کمد دیواری بدون در برای کسانی که قصد دارند راحتی استفاده بیشتری داشته باشند یا فضای زیادی برای آن در اختیار ندارند مد شده است. فقط توجه داشته باشید که چیدمان وسایل در این نوع مدل ها بسیار مهم است چون بیش از همه روی زیبایی ظاهری کمد دیواری ام دی اف یا هر نوع جنس دیگری از آن تأثیر می گذارد.
  • دستگیره کمد دیواری ریلی دستگیره ندارد چون هنگام حرکت کردن درب ها، همیشه یک درب به فضای پشت درب دیگر منتقل شده و عملا قابل استفاده نیست. اما برای انواع ساده، آکاردئونی، پنجره ای و غیره می توانید از دستگیره با رنگ متضاد استفاده کنید. توجه داشته باشید که مدل دستگیره باید تناسب کامل با جنس بدنه کمد دیواری شما داشته باشد.
  • دکوراسیون داخلی کمد دیواری ریلی برای قرار دادن وسایلی مثل لحاف و تشک بسیار مناسب است اما توجه داشته باشید که ریل طراحی شده فاصله مناسبی با لباس و تشک داشته باشد در غیر این صورت به مشکل خواهید خورد.
  • کمد دیواری جادار باشد در غیر این صورت از هدف اصلی آن فاصله گرفته اید. جادار بودن کمد دیواری بیشتر به عمق و ارتفاع آن وابسته است تا اینکه طبق تعداد کشوها و درب های آن تعریف شود.
  • کمد دیواری ریلی باید از ریل های بسیار مقاوم و چرخ های محکم ساخته شود. ریل مقاوم اجازه خروج چرخ زیر درب را نخواهد داد و چرخ های محکم کمک می کنند تا سالیان طولانی بدون مشکل از آنها استفاده کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10631

به "چطور کمد دیواری نو و شیک در منزل داشته باشید؟ همراه با عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور کمد دیواری نو و شیک در منزل داشته باشید؟ همراه با عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید