چگونه از بوی بد تنفسی ناشی از مصرف لبنیات خلاصی یابیم؟

به گزارش جعبه مهر، بوی بد تنفسی پس از مصرف لبنیات بسیار شایع است و افراد همیشه در پی یافتن راهی برای رهایی از آن هستند.

چگونه از بوی بد تنفسی ناشی از مصرف لبنیات خلاصی یابیم؟

به گزارش منز هلث، لبنیات یکی از برترین منابع برای تامین احتیاج های اساسی بدن مانند کلسیم و پروتئین است. با این حال، بسیاری از افراد پس از مصرف لبنیات شاهد بوی بد تنفسی هستند. سوالی که همیشه مطرح می گردد این است که علت بروز این بو چیست و چگونه می توان از دست آن خلاصی یافت؟

متخصصان می گویند کمتر کسی به این نکته توجه دارد که دهان بخشی از سیستم گوارش انسان است و نخستین مرحله هضم غذا با جویدن در دهان شروع می گردد. میلیون ها باکتری در دهان از ذرات مواد غذایی که انسان مصرف می نماید بهره می برند و در مقابل بوی نامطبوعی را از خود منتشر می نمایند.

متاسفانه میکروب ها زمانی که ترکیبات شیر مانند لاکتوز، پروتئین ها و چربی ها را مورد هضم قرار می دهند اندازه بیشتری هیدروژن سولفید آزاد می نمایند. به همین علت هم بعضی افراد پس از خوردن شیر احساس می نمایند که دهانشان بوی تعفن می دهد. هیدروژن سولفید یکی از نامطبوع ترین گاز های شناخته شده است.

حال که علت بروز این بوی ناخوشایند را فهمیدیم، چگونه می توانیم از آن خلاصی یابیم؟

حقیقت این است که نمی توانید به طور کامل این بو را از دهان خود برطرف کنید، با این حال می توانید با اقداماتی آن را کنترل کنید. باکتری های گرم منفی همچون ای کولی و کلامدیا در زیر لایه های لثه و دندان و شیار های زبان شما مخفی شده اند.

متاسفانه دهانشویه ها نمی تواند باعث از بین رفتن این باکتری های گرم منفی گردد و استفاده از این مواد حتی می تواند شرایط را بدتر کند. دهانشویه باعث مرگ تمامی باکتری ها از جمله باکتری های مفید دهان می گردد که این موضوع بر مسائل دهان می افزاید.

در این رابطه توصیه می گردد افراد دستکم روزانه دو بار با خمیردندان های حاوی سطح بالای فلوراید مسواک بزنند. اگر دهانتان بوی به شدت متعفنی می دهد، توصیه می گردد پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید. اطمینان یابید در فرآیند مسواک زدن مناطقی که باکتری ها مخفی شده اند را به خوبی تمیز می کنید. انجام مرتب این کار به مرور به کنترل مسائل دهان یاری می نماید.

منبع: خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11156

به "چگونه از بوی بد تنفسی ناشی از مصرف لبنیات خلاصی یابیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از بوی بد تنفسی ناشی از مصرف لبنیات خلاصی یابیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید