چین 12 فضانورد به فضا می فرستد

به گزارش جعبه مهر، چین تصمیم دارد تا 2 سال دیگر 12 فضانورد را به فضا بفرستد تا یک ایستگاه فضایی بسازند.

چین 12 فضانورد به فضا می فرستد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته یانگ لیوی معاون مهندس ارشد برنامه فضایی سرنشین دار چین، این کشور تصمیم دارد تا 2023 میلادی 12 نفر به فضا بفرستد تا ایستگاهی در مدار زمین بسازند.

او در حاشیه کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی مردم چین گفت: قرار است در برنامه فضانوردی چین، 11 مأموریت در امسال و آینده انجام گردد از جمله ارسال ماژول اصلی ایستگاه فضایی چینی، ارسال یک بخش آزمایشی، پرتاب فضاپیمای سرنشین دار و 12 فضانورد به فضا.

به همین دلیل لیوی جوانان را تشویق نموده تا در این برنامه شرکت نمایند و وعده داده در آینده نزدیک فرصت های پرواز فضایی بیشتری فراهم خواهد شد.

اکتبر 2020 میلادی چین سومین مرحله استخدام فضانورد خود را تکمیل کرد که طی آن 17 مرد و یک زن انتخاب شدند. هدف اصلی این طرح یاری به ساخت یک ایستگاه فضایی چینی دائم در فضا است. دولت این کشور تصمیم دارد در 2022 میلادی آن را افتتاح کند.

در مرحله اول کمپین استخدام فضانورد چین در دهه 1990 میلادی 7 فضانورد و در مرحله دوم که در 2010 برگزاری شد، 7 فضانورد دیگر انتخاب شدند. اما فقط 11 نفر از آنان به فضا سفر کردند. همه فضانوردان استخدامی نیز قبلاً در ارتش خدمت نموده بودند.

از آنجا که ساخت ایستگاه فضایی بین المللی نیازمند مهارت های مختلفی است، مقامات چین در مرحله سوم استخدام فضانورد، متخصصان غیر نظامی را انتخاب می نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9347

به "چین 12 فضانورد به فضا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 12 فضانورد به فضا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید