کاوش در محوطه تاریخی رم رمه مهران ایلام کلید خورد

به گزارش جعبه مهر، عبدالمالک شنبه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام با اشاره به شروع کاوش محوطه تاریخی رم رمه مهران، گفت: پژوهش های باستان شناسی در محوطه پیش از تاریخی رم رمه شهرستان مهران به منظور لایه نگاری و تعیین عرصه این محوطه از اواسط اردیبهشت شروع شده و پیش بینی می شود تا اواسط خرداد ادامه پیدا کند.

کاوش در محوطه تاریخی رم رمه مهران ایلام کلید خورد

او اضافه کرد: این پژوهش میدانی باستان شناسی با اعتباری به مبلغ 350 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به سرپرستی حجت دارابی در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام شرح داد: هدف از این پژوهش، بررسی و مطالعه شروع استقرار در دشت مهران و نیز مطالعه برهم کنش جوامع این منطقه با منطقه بین النهرین در هزاره ششم قبل از میلاد است که در ادبیات باستان شناسی بسیار اهمیت دارد.

او با بیان این که امید است در ادامه کاوش بتوانیم به سر و نخ هایی درباره شروع کشاورزی آبی در دشت مهران دست پیدا کنیم، اضافه کرد: کاوش حاضر، فصل اول فعالیت های میدانی در محوطه رم رمه است و چنانچه نهادهای ذی ربط به همکاری و حمایت خود از این پروژه ادامه دهند می توان در آینده دست به کاوش های گسترده تری زد و نتایج بسیار ارزشمندی را به دست آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ادامه داد: این محوطه برای اولین بار در سال 1389 شناسایی شده و به شماره 30876 در تاریخ 91/9/16 به عنوان اثر ملی ثبت شد.

ایلنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6139

به "کاوش در محوطه تاریخی رم رمه مهران ایلام کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش در محوطه تاریخی رم رمه مهران ایلام کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید