کشورهای عمان و قطر بازار مناسبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی فارس هستند

به گزارش جعبه مهر، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: کشور عمان و قطر بازار خوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی فارس محسوب می گردد و دولت، وزارت امور خارجه و سفارتخانه های مربوطه باید شرایط را برای این امر فراهم نمایند.

کشورهای عمان و قطر بازار مناسبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی فارس هستند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، سید مرتضی سیف زاده پیش از ظهر امروز در جلسه آنالیز ارائه راهکارهای استفاده از ظرفیت پیمانکاران استان و آنالیز مسائل آنها گفت: از سال 74 مسئولان کشور به این نکته پی بردند که تنها صادرات کالا و خام فروشی فایده ندارد و دنیا به سمت صادرات نرم افزار، سخت افزار، مغزافزار و خدمات فنی مهندسی رفته است بنابراین کشور نیز به این سمت رفت و مشوق هایی برای صدور خدمات فنی و مهندسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه آن مشوق ها کارساز بود و صدور خدمات فنی و مهندسی کشور رونق گرفته بود تا جایی که در سال 90 تنها در استان فارس 450 میلیون دلار صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق انجام شد که با مسائلی که با حضور داعش در منطقه به وجود آمد این امر با مسائلی روبه رو شد، اضافه نمود: در حال حاضر در کشور بیش از 700 میلیون دلار صدور خدمات فنی و مهندسی داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس عنوان نمود: در استان فارس 33 هزار عضو در نظام مهندسی، 125 مشاور پیمانکاری، بیش از 3 هزار پیمانکار توانمند وجود دارد که با توجه به وضعیت مالی کنونی این ظرفیت در حال هرز رفتن است.

وی اظهار داشت: برای استفاده از این ظرفیت می توانیم از بازار خلیج فارس استفاده کنیم البته دولت، وزارت امور خارجه و سفارتخانه های مربوطه باید زمینه حضور ما را در این بازار فراهم نمایند و به همین دلیل برای اولین بار در تاریخ 4 و 5 دی ماه سال جاری همایشی در این زمینه با حضور مسئولان وزارت امور خارجه، سفارتخانه ها، مسئولان سازمان توسعه تجارت و صندوق ضمانت صادرات در شیراز برگزار می گردد.

سیف زاده با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت دوباره می تواند مشوق های صدور خدمات فنی و مهندسی را اعمال کند و صندوق ضمانت صادرات نیز ریسک حضور ایران را در بازارهای دنیای کاهش می دهد، توضیح داد: اگر شرایط برای حضور ما در بازارهای کشورهای همسایه فراهم گردد پیش بینی ما این است که تا 5 سال آینده صدور خدمات فنی و مهندسی استان فارس به 2 میلیارد دلار برسد.

وی با بیان اینکه کشور عمان و قطر بازار خوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی استان فارس محسوب می گردد زیرا توان فنی این کشورها پایین است، گفت: اگر قرار باشد در این بازارها حضور یابیم به ضمانت نامه بانکی که ارزی هستند احتیاج داریم بنابراین ضروری است که بانک های ما بروز شوند و دولت با چابکی مسائل مربوط به حضور پیمانکاران را حل و فصل کند.

ت

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3708

به "کشورهای عمان و قطر بازار مناسبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی فارس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای عمان و قطر بازار مناسبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی فارس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید