چگونه ویزای دبی بگیریم؟

به گزارش جعبه مهر، روزانه تعدادی بسیاری از شهروندان ایرانی با اهداف مختلف مانند کار، تجارت، تفریح و... به دبی سفر می نمایند و به همین منظور نیازمند دریافت ویزا هستند.

چگونه ویزای دبی بگیریم؟

دبی یکی از مهم ترین و محبوب ترین قطب های گردشگری دنیا محسوب می گردد و جذابیت دیدنی های دبی از مراکز خرید تا تفریحی باعث رشد روزافزون سفر گردشگران به منهتن خاورمیانه شده است. از اینرو، تورهای دبی در صدر فهرست سفر گردشگران خارجی از جمله شهروندان ایرانی قرار دارند.

اگر شما نیز قصد سفر به دبی را دارید، در خبرنگاران می توانید بهترین و ارزان ترین تور دبی را در بازه زمانی مورد نظر خود جستجو نموده و تور دلخواهتان را از میان ده ها آژانس معتبر مسافرتی انتخاب کنید.

البته سفر به دبی نیز مستلزم دریافت ویزا است؛ نکته قابل توجه اینکه در کلیه کشورهای دنیا ویزا اتباع بیگانه توسط مراجع قانونی از قبیل سفارتخانه ها و... صادر می گردد، در حالی که ویزا دبی به عنوان مجوز ورود به امیرنشین دبی توسط اداره مهاجرت و وزارت کار این کشور صادر می گردد. در این رابطه، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان سعودی، بحرین، کویت، قطر، عمان و همچنین شهروندان برخی از کشورهای اروپایی از شرایط ویژه برخوردار هستند و می توانند به هنگام ورود به خاک کشور امارات ویزای 90 روزه دریافت نمایند.

ویزای دبی توضیح خدمات
انواع ویزا توریستی، ترانزیت، کار و تجارت
مراحل صدور ویزا به وسیله کفیل (آژانس مسافرتی، شرکت و...)
وقت سفارت ندارد
مصاحبه و انگشت نگاری ندارد
مدارک لازم برای صدور ویزا گذرنامه دارای اعتبار، عکس و چک ضمانت
مدت زمان لازم برای صدور ویزا ویزای عادی هفت روزه و ویزای فوری سه روزه
سفارت/ کنسولگری دارد

انواع ویزای دبی

دسته بندی ویزای امارات بر حسب هدف و مدت سفر متغیر است و به چند گروه مختلف تقسیم می گردد. در واقع، مشخص مدت ویزا رابطه مستقیمی با هدف از سفر دارد و از اینرو، ویزاهای توریستی دارای زمان هایی متغیر هستند. همچنین، کلیه این ویزاها به دو گروه یکبار و چندبار ورود تقسیم می شوند.

  • ویزای توریستی دبی: این ویزا در انواع 14 روزه، یک ماهه و سه ماهه قابل دریافت است و برخی مواقع، ویزای یک ماهه با مراجعه به اداره مهاجرت و پرداخت وجه قابل تبدیل به دو ماهه است.
  • ویزای ترانزیت دبی: این ویزا نوع دیگری از ویزیت ویزا است که دارای مدت 14 روز است و قابل تمدید نیست.
  • ویزای کار و تجارت دبی: معمولا توسط کفیل یا شرکتی که فرد را استخدام نموده باید اقدام گردد. این ویزا به فرد امکان اقامت سه ساله در دبی را می دهد.

مراحل دریافت ویزای دبی

برای صدور ویزا تجارتی، سیاحتی و... دبی، باید شخص، شرکت یا سازمانی در دبی ضمانت تقاضانماینده ویزا را به عهده بگیرد و مسافر را در تاریخ مقرر از کشور خارج کند. این مسئول در امارات به نام کفیل شناخته می گردد.

کفیل به دو صورت می تواند برای مسافر ویزا درخواست نماید. اول اینکه از نزدیکان مسافر باشد که در این صورت باید فرم نسبیت را از سفارت مربوطه دریافت کند یا رابطه تجاری با متقاضی داشته باشد. در روش دوم، بر اساس رابطه های کاری و تجاری، سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی می توانند برای مسافر خود درخواست ویزا نمایند.

البته ویزاهای توریستی توسط خطوط هوایی، هتل ها و آژانس های مسافرتی درخواست می گردد؛ به همین علت آژانس های مسافرتی از کلیه مسافران دبی ضمانت اخذ می نمایند.

نکته ها:

  • به دلیل عدم دخالت سفارت برای صدور ویزای امارات، احتیاجی به مصاحبه حضوری متقاضی نیست.
  • مدت اعتبار ویزای کشور امارات متحده عربی 14 روز است؛ به عبارت دیگر، مسافر ملزم است که قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزا به این کشور ورود کند. همچنین، مسافر می تواند پس از ورود به کشور امارات فقط 14 روز در آن کشور اقامت داشته باشد و در صورت تاخیر مسافر مشمول جریمه خواهد شد.
  • خانم های مجرد، دختران و پسرانی که ویزای آن ها به واسطه صدور ویزای همراهشان صادر شده است، بدون همراه خود نباید به دبی وارد شوند؛ در غیر اینصورت جریمه سنگین و زندان در انتظار آن ها خواهد بود.
  • همراه داشتن هرگونه قرص خواب آور، مسکن، آرام بخش و قرص های کدئین دار و هرگونه مواد مخدر ممنوع است و در صورت مشاهده جریمه در پی خواهد داشت.
  • در صورتی که متقاضی قصد ورود به کشور امارات به وسیله فرودگاه شهری غیر از دبی (ابوظبی، شارجه و...) را دارد، باید ویزای ورود به همان شهر را تقاضا کند.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای دبی

  • اسکن رنگی از کلیه صفحه های گذرنامه (گذرنامه باید دارای حداقل 6 ماه اعتبار باشد.)
  • یک قطعه عکس با زمینه سفید
  • در صورت دریافت ویزا بدون رزرو اتاق در یکی از هتل های دبی یک فقره چک به عنوان ضمانت نیز دریافت می گردد.

مدت زمان اخذ ویزای دبی با مراجعه حضوری

ویزای دبی به دو صورت عادی و اضطراری صادر می گردد. به طور معمول ویزای عادی در مدت هفت روز و ویزای اضطراری در مدت سه روز کاری صادر می گردد. همچنین، مبنای محاسبه روز کاری جهت دریافت ویزا روز پس از دریافت مدارک خواهد بود.

هزینه ویزای دبی

هزینه ویزاهای دبی از قبیل ویزا عادی، ویزای فوری و... با یکدیگر متفاوت است.

سفارت امارات متحده عربی در ایران

  • نشانی: تهران، بلوار ایران زمین، تقاطع مهستان، پلاک دو
  • تلفن: 42792000 (021)
  • پست الکترونیک: [email protected]

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: کجارو / dubaitor.ir / dubai.ae
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2616

به "چگونه ویزای دبی بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویزای دبی بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید