کنترل مرز ها برای جلوگیری از ورود ویروس لامبدا الزامی است

به گزارش جعبه مهر، نوری شادکام گفت: اگر ویروس لامبدا وارد کشور گردد همان بلای ویروس دلتا را در کشور تکرار می نماید.

کنترل مرز ها برای جلوگیری از ورود ویروس لامبدا الزامی است

به گزارش خبرنگار از ، نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از 12روز پیش وارد شیب نزولی منحنی ابتلا در موج پنجم بیماری شدیم و در حالی که 950بیمار بستری و مراجعه روزانه هزار نفر برای دریافت خدمات اورژانسی داشتیم، آمار بستری امروز به 600نفر و مراجعه روزانه به 400نفر کاهش یافته است.

او اضافه کرد: امیدواریم تا 45روز آینده به صورت کامل از این موج خارج شویم، اما باید مراقب باشیم اتفاقی که درباره دلتا رخ داد و از شرق کشور وارد و همه کشور را فراگرفت هم اکنون درباره ویروس لامبدا اتفاق نیفتد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بر لزوم کنترل ورودی و خروجی کشور نسبت به کشور های آلوده به ویروس لامبدا هشدار داد و توضیح داد: اگر این ویروس وارد کشور گردد، همان بلای ویروس دلتا را در کشور تکرار خواهد نمود پس مسئولان باید به شدت مراقب ورودی و خروجی از سمت کشور های آلوده باشند.

نوری شادکام از واکسیناسیون به اسم برترین و موثرترین روش پیشگیری از کرونا یاد کرد و گفت: در کشور هایی که بالای 70درصد واکسینه شده اند، تعداد بیماران وخیم و مرگ ناشی از کرونا به شدت کاهش یافته است، بنابراین برای اینکه گرفتار موج بعدی نشویم باید درصد واکسیناسیون در کشور را به بالای 80درصد برسانیم.

او ادامه داد: همه واکسن های مورد تایید بهداشت جهانی می توانند بر بیماری تاثیر بگذارند و حداقل اینست که از شدت بیماری کاسته و مرگ و میر را به شکل قابل توجهی کاهش دهند.

و

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10870

به "کنترل مرز ها برای جلوگیری از ورود ویروس لامبدا الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل مرز ها برای جلوگیری از ورود ویروس لامبدا الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید