گفتگوی تلفنی ترامپ و معاون سیاسی طالبان

به گزارش جعبه مهر، تنها سه روز پس از امضای توافق صلح بین آمریکا و طالبان در دوحه قطر، رئیس جمهور آمریکا و معاون سیاسی طالبان به صورت تلفنی با یکدیگر مصاحبه کردند.

گفتگوی تلفنی ترامپ و معاون سیاسی طالبان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان شامگاه سه شنبه در پیغامی توئیتری گفت که ملا برادر معاون سیاسی طالبان و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ساعتی پیش به صورت تلفنی با یکدیگر تبادل نظر نموده اند.

ذبیح الله مجاهد با اشاره اینکه تبادل نظری تلفنی ترامپ و ملا برادر بیش از 30 دقیقه به طول انجامیده، اعلام نموده است که جزئیات این تبادل نظری تلفنی در آینده منتشر خواهد شد.

توافق صلح بین آمریکا و طالبان روز شنبه در دوحه قطر با حضور نمایندگان ارشد دو طرف و مقامات 30 کشور و همچنین شماری از مقامات سازمان های بین المللی به امضا رسید.

به موجب این توافق، آمریکا متعهد شده است که نیروهای خود در افغانستان را در گام اول به 8600 نفر تقلیل دهد و ظرف 14 ماه آینده نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند.

ساعتی پس از انتشار خبر تبادل نظری تلفنی ترامپ و معاون سیاسی طالبان، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک رشته پیغام توئیتری با اعلام اینکه دو طرف در این تبادل نظری تلفنی درباره راهکارهای عملی شدن توافق اخیر صحبت مفصلی داشته اند، اضافه کرد: رئیس جمهور امریکا ترامپ گفت : خوشحالم که با شما صحبت می کنم. شما مردم قوی هستید و کشوری بسیار خوبی دارید و من می دانم که شما برای خاک خود می جنگید. ما 19 سال انجا بودیم و این مدت طولانی است. حالا خروج نیروهای خارجی از افغانستان در فایده همه است.

سهیل شاهین در توئیت دیگری نوشت که ملا برادر در این تماس تلفنی خطاب به ترامپ گفته است: شما در خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برای روابط مثبت در اینده از قاطعیت کار بگیرید و کسی را اجازه ندهید که شما را دراین جنگ طولانی دخیل نگه دارد. استقلال کشور و ایجاد حکومت دلخواه حق مسلم افغان هاست.

دونالد ترامپ نیز ساعاتی پس از تبادل نظری تلفنی با معاون سیاسی طالبان، در تبادل نظر با خبرنگاران در کاخ سفید درباره صحبت های خود با ملا برادر گفت: من امروز با رهبر طالبان صحبت کردم. ما یک تبادل نظری خوب داشتیم. ما توافق کردیم که دیگر خشونتی در کار نباشد. ما خواهان خشونت نیستیم. باید ببینیم چه پیش می آید.

.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5028

به "گفتگوی تلفنی ترامپ و معاون سیاسی طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی ترامپ و معاون سیاسی طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید