یخ روابط چین و ژاپن در اجلاس آسه آن آب شد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: پس از اعلام آمادگی نخست وزیر ژاپن برای دیدار با مقامات چین و کوشش برای برطرف اختلافات، وزرای خارجه دو کشور در حاشیه اجلاس آسه آن با یکدیگر دیدار کردند.

یخ روابط چین و ژاپن در اجلاس آسه آن آب شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز, وزیر خارجه چین در دیدار با همتای ژاپنی خود در حاشیه اجلاس آسه آن در میانمار از توکیو خواست تا کوشش هایی عملی را برای از بین بردن موانع سیاسی میان دو کشور در دستور کار قرار دهد.

طبق بیانیه ای که از سوی وزارت خارجه چین منتشر شد وانگ روز گذشته (شنبه) در حاشیه اجلاس آسه آن با فومیو کیشیدا، وزیر خارجه ژاپن دیدار کرد. البته در این بیانیه به جزئیات دیدار اشاره ای نشده است.

آبه از زمان به قدرت رسیدن در سال 2012 مذاکره ای با مقامات چینی نداشته است. روابط میان دو کشور پس از ملاقات نخست وزیر ژاپن از معبد یاسوکونی- که از دید چینی ها سمبل نظامی گری ژاپن در زمان جنگ است- به تیرگی گرایید.

شینزو آبه مصاحبه با یک روزنامه ژاپنی مسائل تاریخی میان دو کشور را کم اهمیت خواند و خواهان انجام مذاکراتی صریح و آشکار میان طرفین شد. وی در این باره گفت: مقامات باید با یکدیگر دیدار نمایند، زیرا مسائلی در این بین وجود دارد. بنابراین همانطور که گفتم ژاپن همیشه آماده تبادل نظر است و مایلم که چین نیز چنین نگرشی داشته باشد.

طی ماه های اخیر تنش میان دو کشور درباره موضوع دریای چین شرقی افزایش یافته است و کشورهای شرق آسیا با حضور در این اجلاس به دنبال افزایش همکاری ها و از بین بردن هرچه بیشتر اختلافات میان یکدیگر هستند.

کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی نیز در حاشیه این دیدار با یکدیگر دیدار و بر اتخاذ موضعی واحد علیه فعالیتهای هسته ای کره شمالی تاکید کردند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3449

به "یخ روابط چین و ژاپن در اجلاس آسه آن آب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخ روابط چین و ژاپن در اجلاس آسه آن آب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید