یک سال پس از شیوع کرونا، بازارهای شلوغ ووهان (

به گزارش جعبه مهر، در خیابان های شلوغ دستفروشان به فروش گل و بادکنک می پردازند و بعضی با صدای موسیقی که از مغازه های مجاور شنیده می گردد، برنامه اجرا می نمایند و می رقصند.

یک سال پس از شیوع کرونا، بازارهای شلوغ ووهان (

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

یک سال از ظهور ویروس کرونا در شهر ووهان در استان هوبی چین می گذرد و اینک زندگی در این شهر به صورت نرمال جریان دارد. این در حالیست که بسیاری از کشورهای دنیا با اعمال محدودیت های ویژه نگران جشن های خاتمه سال میلادی و تولد حضرت مسیح در ایام کریسمس هستند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، صدها مشتری در بازار فروش گوشت و ماهی شهر ووهان در چین در حال خرید بسته های سبزیجات تازه، ماهی زنده، قورباغه و لاک پشت هستند. ووهان چین شهری است که ویروس کرونا در دسامبر سال گذشته برای اولین بار از آنجا ظهور کرد.

یک سال پس از گزارش اولین مبتلا به کرونا در دنیا، زندگی در شهر ووهان تقریبا به حالت نرمال بازگشته است.

براساس گزارش های اولیه در باره شیوع کرونا،ویروس کووید-19 برای اولین بار در یکی بازارهای فروش فرآورده های گوشتی در ووهان چین شیوع یافت و هنوز بسیاری از کشورهای دنیا با افزایش روزافزون مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیمازی روبرو اند.

یک سال پس از شیوع ویروس کرونا مردم ماسک دار شهر ووهان استان هوبی چین در مناطق اصلی شهر خرید می نمایند. 6 دسامبر 2020/ عکس: رویترز

نی گوانگ ژن فروشنده ماهی و سبزیجات در یکی از بازارهای محلی در ووهان چین در این باره گفت: من نمی ترسم و اصلا از چه چیزی باید بترسم؟

نی و دیگر مغازه داران در بازار گوشت و سبزیجات که در امتداد یک خیابان باریک واقع شده است، با عجله در حال خرد و پاک کردن ماهی برای مشتریان خود هستند. بعضی از مشتریان ماسک ندارند و مواد پاک نماینده کمی قبل روی پیاده روها پاشیده شده است.

شواهد اندکی از نقش اولیه شهر ووهان در همه گیری بیماری کرونا در دنیا وجود دارد. این بیماری از زمان شیوع در سال قبل بیش از 67 میلیون نفر را مبتلا نموده و باعث جان باختن بیش از 1.5 میلیون نفر در دنیا شده است.

غذاهای محلی در یک بازار خیابانی در شهر ووهان استان هوبی چین- در آستانه یک سالگی ظهور ویروس کرونا در شهر ووهان/ عکس: رویترز

چین در آخرین روز سال میلادی گذشته (31 دسامبر) از ابتلای 27 مورد ذات الریه ویروسی در شهر ووهان به سازمان بهداشت دنیای اطلاع داد. مقامات این شهر در روز بعد به دلیل کشف چند مبتلا میان فروشندگان و خریداران یک بازار فرآورده های گوشتی، کل بازار را تعطیل کردند.

شروع شیوع کرونا یک دوره تاریک برای شهر 11 میلیون نفری ووهان در مرکز کشور چین محسوب می گردد. بیماری عفونی کرونا به سرعت شیوع یاف و بیش از 50 هزار مورد را مبتلا کرد و باعث مرگ بیش از 4 هزار نفر در ووهان شد.

مقامات چین در اقدامی سریع قرنطینه و تعطیلات 76 روزه را در ووهان اعمال کردند، با ایجاد موانع و حائل های زرد دسترسی های شهری را بستند و مشاغل را تعطیل کردند.

این اقدامات نتیجه داد. ووهان در چند ماه بعد از صفر شدن تعداد مبتلایان داخلی اطلاع داد و اینک زندگی در این شهر مانند دیگر شهرهای چین با خیابان و بازارهای شلوغ، ترافیک و رستوران های بیرون بر ادامه دارد.

هو هنگ که در روز دوشنبه در یکی از بازاهای شبانه کریسمس کالا و کت می فروشد، در این باره گفت: من واقعا فرصت های لذت بخش و شادی را برای بیرون رفتن، خرید و غذا خوردن با دوستانم در دوران شیوع کرونا را از دست داده ام.

یک زن در حال فروش بادکنک در خیابان های ووهان- یک سال از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین می گذرد/ عکس: رویترز

در خیابان های شلوغ دستفروشان به فروش گل و بادکنک می پردازند و بعضی با صدای موسیقی که از مغازه های مجاور شنیده می گردد، برنامه اجرا می نمایند و می رقصند.

احیای این شهر در مقایسه با سایر کشورها و اقتصادهای عظیم در فصل کریسمس و تعطیلات سال نو، تضاد زیادی دارد.

در ایالات متحده، سیستم بهداشت و درمان تحت فشار شدید است و تعداد مبتلایان هر روزه افزایش می یابد. مقامات این کشور از وقوع شرایط بدتر نیز خبر می دهند. آمریکا در طول هفته گذشته از جان باختن 15 هزار نفر اطلاع داده که از مرگبارترین روزهای این کشور در 9 ماه گذشته محسوب می گردد.

چندین کشور اروپایی نیز که نگران افزایش تعداد مبتلایان در دورهمی و جشن های کریسمس و سال نو هستند، محدودیت های شدیدی را در این ایام اعمال نموده اند.

موفقیت نسبی چین در کنترل ویرس کرونا به نکته کلیدی در رسانه های دولتی این کشور تبدیل شده است.

زدن ماسک در مناطق اصلی و شلوغ خرید در شهر ووهان چین یک سال پس از شیوع ویروس همچنان ادامه دارد/ عکس: رویترز

آقای لی فروشنده 54 ساله غذای خیابانی در ووهان که مغازه اش را پس از تعطیلاتی طولانی در اوایل تابستان باز نموده، در این باره گفت: من در خارج از کشور نبوده ام ولی آنها را به خوبی درک نمی کنم، با تماشای تلویزیون به نظر می رسد برای کشورهای خارجی زندگی انسان در اولویت اصلی قرار ندارد.

وی اضافه نمود: ایدئولوژی کشورهای خارجی به خوبی چین نیست.

احتیاط پیشرفته

چین در سال گذشته و برای مهار موج دوم کرونا اقدامات زیادی را انجام داده است. این کشور پس از ابتلای چند نفر به کرونا، از میلیون ها شهروند در شهرهای مختلف تست کرونا گرفته است.

در ورودی مجتمع های عظیم مسکونی، کارمندان در چادرهای آبی کدهای سلامت را از روی تلفن های هوشمند ساکنان چک می نمایند. در پارک های عمومی، شعار روی بنرهای قرمز مردم را به هوشیاری در باره بیماری و روابط اجتماعی فرا می خواند.

استفاده از ماسک در این کشور اجباری نیست اما بیشتر افراد در محافل عمومی از آن استفاده می نمایند.

یک سال پس از شیوع ویروس کرونا ، یک مرد در یک بازار فروش فرآورده های گوشتی در شهر ووهان نودل می خورد/ عکس: رویترز

با وجود بازگشت خریداران به خیابان های ووهان، لی و دیگر فروشندگان می گویند که خرید و فروش هنوز عادی نشده است.

لی با اشاره به کاهش فروش در دوره پس از تعطیلات سراسری اوایل امسال و نگرانی شدیدی مردم از بیماری همه گیر کرونا در ووهان گفت: شرایط فروش در مقایسه با چند سال گذشته بسیار بد است و اوضاع خوب نیست.

بسیاری از ساکنان وهان پس از بازگشایی مجدد با احتیاط در این شهر زندگی می نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8509

به "یک سال پس از شیوع کرونا، بازارهای شلوغ ووهان (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سال پس از شیوع کرونا، بازارهای شلوغ ووهان ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید