10 نکته برای درامان نگه داشتن سگ و گربه تان در هوای سرد

به گزارش جعبه مهر، از این استراتژی های هوشمندانه یاری بگیرید تا دوست پشمالوتان را که مانند عضوی از خانواده می ماند از سرمای زمستان حفظ کنید.

10 نکته برای درامان نگه داشتن سگ و گربه تان در هوای سرد

سرمای گزنده زمستان و بی حسی که به بدن می دهد می تواند برای حیوان تان خطرناک باشد. پس باید برای حیوانات خانگی که عادت دارند به بیرون از خانه بفرایند فکری بکنید و آنها را مجهز کنید.

با استفاده از این راهکارهای ساده حیوانات دلبندتان را در طول زمستان صحیح و سالم و گرم نگه دارید.

حیوان را با لباس مناسب بپوشانید

زمانی که درجه حرارت به صفر یا زیر صفر می رسد، باید حواستان به خطراتی مانند سرما زدگی باشید. پوشیدن یک کت یا پلیور به خیلی از سگ ها یاری می نماید گرم بمانند. سگ هایی با موهای کوتاه یا سگ های کوچک جثه قطعا به این پوشش احتیاج دارند. این سگ ها آسان تر حرارت بدنشان را از دست می دهند. کفش هم فکر بدی نیست چرا که یخ سرد و نمک می تواند پنجه های سگ تان را به خارش بیاندازد، خشک کند و حتی به آنها آسیب بزند. برای اینکه سگ تان به پوشیدن کفش عادت کند، چند روز قبل از اینکه از او بخواهید کفش ها را در بیرون از خانه بپوشد، اجازه دهید برای چند ساعت کفش ها را درون خانه امتحان کند.

حواس تان به پنجه ها باشد

بعد از اینکه حیوان از بیرون برگشت پنجه هایش را با استفاده از پارچه ای که با آب گرم مرطوب شده پاک کنید. بعلاوه یا خودتان یا آرایشگر سگ تان موهایی که بین پنجه هایش هستند را کوتاه کنید تا کمترین برف و یخ به آنها بچسبد و لای آنها جمع گردد.

پارکینگ را به مکانی امن برای حیوان تان تبدیل کنید

مایع ضد یخ می تواند سگ یا گربه را بکشد و متاسفانه این حیوان ها به بو و طعم شیرین آن جذب می شوند. حتی اندازه کمی از این ماده می تواند به آنها ضرر برساند. اگر درون پارکینگ ضد یخ دارید آن را از دسترس حیوان دور کنید و اگر روز زمین مایع ضد یخ ریخته آن را پاک کنید و اگر مشکوک هستید که سگ یا گربه تان کمی از این مایع را خورده است (علائم شامل: استفراغ، اسهال و تلو تلو خوردن است) سریعا آن را به بیمارستان حیوانات منتقل کنید. از دامپزشک بپرسید که از چه ماده آب نماینده یخی می توانید برای آب کردن برف های اطراف خانه بهره ببرید که به حیوان تان آسیب نرساند. بعضی از این مواد می توانند سمی باشند.

بعلاوه دیده شده که گربه ها در پی گرما به درون کاپوت ماشین می خزند و نزدیک موتور می فرایند. پس قبل از هر بار استفاده از ماشین در زمستان، قبل از اینکه استارت بزنید، به کاپوت ضربه بزنید و بوق ماشین را به صدا درآورید تا اگر گربه ای درون کاپوت است بیرون آید.

به سگ تان قلاده ببندید

خیلی از سگ ها دوست دارند درون برف راه بفرایند و بازی نمایند. اگر سگ تان از شما دور بگردد ممکن است در برف گم گردد چون بوها در سرما کم می شوند. به سختی می توان سگ را درون برف دید، به خصوص اگر سگ تان سفید رنگ است. یک راه دیگر برای گم نشدن سگ این است که یک جهت در برف درست کنید تا سگ بتواند هر وقت بازی شا تمام شد به وسیله این جهت دوباره پیش شما برگردد.

اندازه کافی غذا و آب فراهم کنید و یک سرپناه برای حیوان درست کنید

حیواناتی که در فصل زمستان وقت زیادی را در بیرون از خانه می گذرانند به غذای بیشتری احتیاج دارند چون گرم نگه داشتن بدن انرژی می گیرد. به همین منظور باید برای حیوان ظرف آب و غذا در بیرون از خانه بگذارید. هر از گاهی ظرف آب حیوان را چک کنید تا مطمئن شوید که آب یخ نزده باشد. به جای ظروف فلزی از ظروف پلاستیکی برای گذاشتن آب و غذای حیوان بهره ببرید چرا ک زمانی که درجه حرارت خیلی پایین است، ممکن است زبان حیوان به ظرف فلزی بچسبد و یخ بزند.

اگر سگ تان سگ بیرونی است، باید برای او سر پناهی خشک و بدور از بادهای سرد تهیه کنید که آنقدر بزرگ باشد که بتواند به راحتی در آن بنشیند و دراز بکشد اما آنقدر هم کوچک باشد که بتواند خودش را درون آن گرم نگه دارد. خانه های سگ پیش ساخته گزینه بدی نیستند. به طور مرتب ظرف آب سگ تان را چک کنید تا مطمئن شوید یخ نزده و آب درون آن تمیز و تازه است. از ظروف غذا و آب پلاستیکی بهره ببرید. کف پناهگاه سگ تان باید چند سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد تا سرما به وسیله کف منتقل نگردد. کف خانه سگ تان را با خرده چوب، کاه یا هر ماده مناسب و عایق دیگری بپوشانید. جهت درب خانه سگ باید پشت به جریان باد باشد تا باد به درون نفوذ نکند. بعلاوه باید جلوی درب آن را با پلاستیک ضخیم یا پارچه بپوشانید.

منبع: فوت و فن / bhg.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11210

به "10 نکته برای درامان نگه داشتن سگ و گربه تان در هوای سرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته برای درامان نگه داشتن سگ و گربه تان در هوای سرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید