30 هزار تن گندم از استان کردستان به عمان صادر شد

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت: سال جاری 30 هزار تن گندم تولیدی کردستان را که منطبق با استاندارد 104 بود، از شهرستان های دهگلان و دیواندره به کشور عمان بودیم.

30 هزار تن گندم از استان کردستان به عمان صادر شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از سنندج، جمال صالحی امشب در جلسه کارگروه استانی اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان که با حضور مسئولان استانی در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار گردید، گفت: کردستان یکی از استان های مشخص و برتر در فراوری گندم است.

وی با اشاره به وضعیت خوب فراوری گندم در استان کردستان گفت: سال جاری 30 هزار تن گندم فراوریی که منطبق با استاندارد 104 بود، از شهرستان های دهگلان و دیواندره به کشور عمان صادر شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان با تاکید بر ارتقای کیفیت نان توضیح داد: براساس تحقیقات اجرا شده، مهارت و آموزش کارگران نانوایی ها 33 درصد و 17 درصد تجهیزات خبازی ها در میزان کیفیت نان نقش دارد.

وی از بانک های عامل خواست که در خرید تجهیزات به روز خبازی های کردستان را یاری نمایند تا بلکه بتوانند دستگاه های خود را ارتقاء بدهند.

صالحی اضافه نمود: حقیقتاً افزایش قیمت نان یک ضرورت است چراکه از چهارسال گذشته شاهد افزایش قیمت نان نبوده ایم در صورتیکه هزینه های زندگی و قیمت کالاهای اساسی افزایش پیدا نموده است.

وی با اشاره به بازدیدهای اجرا شده از چندین واحد خبازی اظهار کرد: نانی که به مردم عرضه می گردد، همچون یک دستمال کاغذی است!

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان با اشاره به حمل ونقل گندم در استان گفت: علی رغم اینکه در کردستان دارای 11 کارخانه فعال هستیم اما مجبور هستیم بخشی از ظرفیت اسمی کارخانجات همچون سقز و دیواندره و هزینه ها را به مردم تحمیل کنیم.

صالحی خاطر نشان کرد: به خاطر اینکه کارخانجات سقز و دیواندره تعطیل نگردد، مجبور هستیم بخشی از آرد این کارخانه ها را به دهگلان و سنندج انتقال بدهیم.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3690

به "30 هزار تن گندم از استان کردستان به عمان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 هزار تن گندم از استان کردستان به عمان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید