35 میلیون هکتار از مراتع کشور در اختیار عشایر واقع شده است

به گزارش جعبه مهر، رئیس سازمان امور عشایر ایران از افزایش 20 درصدی تولید گوشت قرمز مناطق عشایری خبر داد.

35 میلیون هکتار از مراتع کشور در اختیار عشایر واقع شده است

به گزارش خبرنگاران، کرمعلی قندالی با اشاره به تاثیر بارش های موثر بهار سال جاری در بهبود تولیدات کشاورزی، گفت: سال جاری با بهبود علوفه، تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری کشور 20 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: عشایر کشور با در اختیار داشتن 23 میلیون راس دام سالانه 190 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند که معادل 25درصد گوشت قرمز کشور تولیدی کشور است.

این مسئول با اشاره به جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری عشایر ایران افزود: این جمعیت سالانه 6 میلیون تن انواع محصولات لبنی، دامی و باغی تولید و روانه بازار می کند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه 35 میلیون هکتار از مراتع کشور در اختیار عشایر قرار گرفته است، اظهارکرد: تولید سالانه 35هزار تن شیر و تولید 35درصد صنایع دستی کشور از دیگر فعالیت های اقتصادی عشایر به شمار می رود.

قندالی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه 50 هزار خانوار عشایر از منابع انرژی خورشیدی بهره مند خواهند شد، گفت: تاکنون نیمی از این برنامه محقق شده و منابع انرژی خورشیدی در اختیار 25هزار خانوار عشایری قرار گرفته است.

وی از اعطای 500 میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایری کشور در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین در بحث آبرسانی شرب به عشایر 340میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2994

به "35 میلیون هکتار از مراتع کشور در اختیار عشایر واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 میلیون هکتار از مراتع کشور در اختیار عشایر واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید