60 درصد اهداف پهپادهای آمریکایی در پاکستان خانه های مسکونی بوده است

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: نتایج تازه ترین تحقیق صورت گرفته نشان می دهد که خانه های مسکونی مردم پاکستان در 10 سال گذشته بیشترین هدفی بوده که از سوی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی مورد حمله قرار گرفته است.

60 درصد اهداف پهپادهای آمریکایی در پاکستان خانه های مسکونی بوده است

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن رستوران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشاتودی، تحقیق مشترک صورت گرفته توسط چند نهاد بین المللی نشان می دهد که حدود دو سوم معادل 60 درصد حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان خانه ها و ساختمان های مسکونی را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، حداقل 132 خانه مسکونی در بیش از 380 مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در دهه گذشته تخریب شده و حداقل 222 شهروند غیر نظامی در بین 1500 قربانی حملات هواپیماهای آمریکایی بوده اند.

در جریان هر حمله صورت گرفته توسط پهپادهای آمریکایی به طور متوسط 6، 2 نفر و 0، 9 شهروند غیر نظامی در پاکستان کشته شده اند. بخش زیادی از حملات پهپادهای آمریکایی به خانه های مسکونی مردم پاکستان نیز در 10 سال گذشته در شب رخ داده است یعنی زمانی که بیشتر اعضای خانواده دور هم جمع شده بودند.

نیروهای طالبان نیز به شهروندان غیر نظامی پاکستان اجازه ترک خانه های خود را در هنگام شب نمی داده اند. در این گزارش آمده است، پس از حملات پهپادهای آمریکایی مقام های نظامی واشنگتن اعلام می کردند که مخفیگاه های شبه نظامیان مسلح را هدف قرار داده اند ولی در بسیاری از موارد اهداف مورد اصابت خانه های مسکونی بوده است.

در عین حال بیشترین میزان تلفات ناشی از حملات پهپادهای آمریکایی مربوط به حملات به مساجد و مدارس دینی و مذهبی در پاکستان بوده است. حداقل 8 مورد حمله پهپادهای آمریکایی به مساجد و مدارس دینی و مذهبی پاکستان گزارش شده است. به طور میانگین در هر حمله هواپیماهای بدون سرنشین به مساجد یا مدارس مذهبی و دینی پاکستان حداقل 17 نفر و 12، 4 شهروند غیر نظامی کشته شده اند.

به طور کلی حداقل 417 شهروند غیر نظامی و شاید بیش از 957 نفر در حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان کشته شده اند. حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان از ژوئن 2004 شروع شده و این حملات از سال 2010 تشدید شده است به طوری که از سال 2010 تا به امروز در 128 حمله حداقل 751 نفر شامل 84 غیر نظامی کشته شده اند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5393

به "60 درصد اهداف پهپادهای آمریکایی در پاکستان خانه های مسکونی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد اهداف پهپادهای آمریکایی در پاکستان خانه های مسکونی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید