750 میلیارد تومان اعتبار به زنجان اختصاص یافت

به گزارش جعبه مهر، استاندار زنجان گفت: در جریان سفر رییس جمهور به زنجان 750 میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص یافته است.

750 میلیارد تومان اعتبار به زنجان اختصاص یافت

افشارچی روز چهارشنبه در شروع هفته دولت و در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه اضافه شدن مقابله با تحریم اتفاقات مثبتی را در مجموعه حرکتی کشور در پی داشته است، گفت: بر این اساس 50 درصد انرژی سیستم دیپلماسی کشور به سمت مالی پیش رفته است، بطوریکه کشورمان در تعامل با کشور های منطقه به سوی مثبت شدن تراز تجاری حرکت می نماید.

او با بیان اینکه دولت برای کنترل تورم کوشش زیادی انجام داده و کنترل تورم را به رغم حذف ارز ترجیحی به عنوان اصلی ترین علت ایجاد تورم کلید زد، ادامه داد: این موضوع به کاهش نقدینگی در جامعه منجر خواهد شد و امیدواریم تورم نیز کنترل گردد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زنجان استان صنعتی بوده به طوری که 36 درصد اقتصاد استان صنعت، 15 درصد کشاورزی، 10 درصد خدمات و مابقی دیگر بخش ها است، گفت: استان زنجان رتبه 16 استان صنعتی و رتبه 22 کشاورزی کشور را دارد.

افشارچی با بیان اینکه تعامل خوب استان به گره گشایی کار ها منتهی شده است، اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی به این مهم توجه نمایند که آیا انرژی به کارگرفته شده متناسب با سرعت است یا خیر؟ چرا که تعلل می تواند دستیابی به اهداف را با مسائلی روبرو کند.

او با اشاره به اینکه دغدغه مدیران استانی باید توجه به کار های ترسیم شده و پیشبرد آن ها باشد، گفت: انتظار بر این است که مدیران استانی این دغدغه مندی را همیشه در سرلوحه کاری و برنامه ای خود قرار دهند و لحظه ای از آن دریغ ننمایند.

این مسئول با بیان اینکه مدیران استانی ملزم به پاسخگویی به رسانه های گروهی بوده و در این راستا روابط عمومی ها بیش از پیش باید فعال باشند، ادامه داد: در صورت نقد های غیرمنصفانه نیز به این مهم باید دید مثبتی داشت و به برطرف مشکل پیش آمده نیز توجه کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای سرعت بخشی به کار ها راه اندازی سیستم الکترونیک آثار مثبتی در پی دارد، گفت: توجه به داده های آماری و راستی آزمایی آن ها می تواند به جدیت بیشتر انجام کار ها منتهی گردد و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

افشارچی با بیان اینکه مدیران در صورت انجام کاری باید با زیر مجموعه خود هماهنگ باشند، اضافه کرد: باید توجه داشت که بیشتر مسائل در لایه های میانی مخفی هستند و در این راستا کوشش ها به رفاه و خوش بینی مردم منتهی گردد.

او با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی استان با کوشش بیشتر، عموم مردم را به آینده امیدوارتر می نماید، گفت: یکسال فرصت خوبی برای ارزیابی کار ها انجام گرفته و برطرف اشکالات احتمالی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاری به صورت سیستماتیک می گردد، ادامه داد: بر این مبنا اطلس سرمایه گذار استان در دست تدوین است که طی یکسال گذشته اقتضایی حرکت شده است و از این پس به محدودیت هایی توجه بیشتری خواهد شد.

فراوری 20 میلیون متر مکعب فاضلاب تصفیه شده در زنجان

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان دیگر پذیرای صنایع آب بر و انرژی بر نخواهد بود و به مسائل زیست محیطی نیز حساسیت ویژه ای خواهد شد، ادامه داد: در زمان حاضر استان در حلقه دوم کنار مرکز واقع شده است و در واقع مورد اقبال سرمایه گذاران هستیم.

افشارچی با اشاره به اینکه استان در حوزه استحصال آب برنامه ریزی نموده است و امیدواریم نمایندگان استانی پای کار باشند، اضافه کرد: تا 2 ماه آینده 15 تا 20 میلیون مترمکعب پساب یعنی فاضلاب تصفیه شده در استان فراوری خواهد شد که جوابگوی احتیاج صنعت استان است.

استاندار زنجان با بیان اینکه از این پس صنایع استان باید به گونه ای حرکت نمایند که بجای استفاده از آب شرب، آب تصفیه شده را مورد توجه قرار دهند، گفت: در حوزه آبخیزداری نیز اقداماتی در حال اجرا است که یکی از بزرگترین پروژه های این بخش نیز در استان در دست اتمام است.

او با اشاره به اینکه در حوزه آب و فاضلاب در شهرستان ابهر قراردادی با بخش خصوصی منعقد شده است و با اجرایی شدن آن برای تامین آب صنایع آببر این شهرستان مفید خواهد بود، گفت: این استان در حوزه ساخت مسکن ملی عملکرد خوبی دارد و در این خصوص باید انرژی بیشتری صرف گردد.

استاندار زنجان با بیان اینکه عمران شهری پیشانی حرکتی و نشان دهنده سرعت حرکت جهادی استان است، گفت: در این حوزه نیز با همکاری شورا ها و شهرداران اقداماتی در دست انجام و صنعتی شدن استان موجب شده نسبت عایدی به مصارف استان حدود 71 درصد است.

او با اشاره به اینکه کاهش تورم به معنای از بین رفتن گرانی نیست، اضافه کرد: تورم به این معنی است که از سرعت گران شدن کنترل گردد که در این زمنیه تورم استانی 12 ماهه منتهی به ماه گذشته 13 درصد اعلام شده است.

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11222

به "750 میلیارد تومان اعتبار به زنجان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "750 میلیارد تومان اعتبار به زنجان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید