آشتی کنان با قطر و حمله لفظی به ایران، بن سلمان: برنامه هسته ای ایران صلح منطقه را تهدید می نماید!

به گزارش جعبه مهر، ولی عهد سعودی در سخنرانی خود در چهل و یکمین دوره نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که به اجلاس آشتی با قطر معروف شده است، به لفاظی علیه ایران پرداخت.

آشتی کنان با قطر و حمله لفظی به ایران، بن سلمان: برنامه هسته ای ایران صلح منطقه را تهدید می نماید!

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی ، امروز (سه شنبه)، رفتار ایران در منطقه را تخریب کننده خواند. به گزارش شبکه سعودی العربیه، ولیعهد سعودی مدعی شد: برای مقابله با رفتار تخریب گر ایران با چالش هایی مواجهیم.

این ادعای های، ولیعهد سعودی عهد سعودی در حالی ایران مطرح می گردد که این کشور خود با حمله به یمن باعث کشته و مجروح شدن هزاران زن و کودک یمنی شده است.

ولی عهد سعودی در ادامه ادعا کرد: برنامه هسته ای ایران صلح و امنیت منطقه و دنیا را تهدید می نماید.

شبکه المیادین نیز با پوشش بخش دیگری از سخنان بن سلمان نوشت: از جامعه بین الملل می خواهیم برنامه موشک های بالستیک که صلح منطقه را تهدید می نماید، متوقف کند.

چهل و یکمین دوره اجلاس سران کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس، امروز، در حالی به میزبانی عربستان سعودی شروع شده است که تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با میانیجگری کویت و پس از چند سال قطع رابطه با کشور های عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر برای شرکت در این اجلاس وارد عربستان سعودی شد.

محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی نیز در فرودگاه شهر العلا (شمال غرب) به استقبال امیر قطر رفت و او را به آغوش کشید.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط مشخص نموده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8549

به "آشتی کنان با قطر و حمله لفظی به ایران، بن سلمان: برنامه هسته ای ایران صلح منطقه را تهدید می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشتی کنان با قطر و حمله لفظی به ایران، بن سلمان: برنامه هسته ای ایران صلح منطقه را تهدید می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید