آمریکا خودمختاری جنوب یمن را تهدیدی برای احیای مذاکرات یمن خواند

به گزارش جعبه مهر، سفیر آمریکا در یمن اعلام خودمختاری در جنوب یمن توسط گروه موسوم به شورای انتقالی که تحت حمایت امارات است، تهدیدی برای احیای مذاکرات میان دولت مستعفی با دولت نجات ملی یمن دانست.

آمریکا خودمختاری جنوب یمن را تهدیدی برای احیای مذاکرات یمن خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت آمریکا در یمن در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی با صدور بیانیه ای موضع آمریکا درباره اعلامیه شورای انتقالی جنوبی را گفت.

کریستوفر هنزل سفیر آمریکا در یمن در این بیانیه از شورای انتقالی خواست به فرآیند سیاسی مصوب در توافق ریاض بازگردد.

سفیر آمریکا در یمن همچنین از اقدامات اخیر شورای انتقالی در جنوب یمن از جمله اعلام خودمختاری در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

هنزل گفت: اقدامات یکجانبه اینچنینی فقط به وخامت شرایط بی ثباتی در یمن منجر می گردد.

او ادامه داد: این اقدامات بی فایده است به خصوص در شرایطی که یمن با تهدید ویروس کرونا روبه روست.

سفیر آمریکا در یمن تاکید نمود: اعلامیه شورای انتقالی کوشش های مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای احیای مذاکرات سیاسی میان دولت و الحوثی ها را تهدید می نماید.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی و در عین حال شبه نظامی در جنوب یمن است که در می سال 2017 شکل گرفته است. هم اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می گردد.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا -مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

اقدام شورای انتقالی خشم دولت مستعفی یمن را به همراه داشته است که از این گروه خواسته به توافق ریاض بازگردد و حالت خودمختاری را در جنوب یمن لغو کند.

از زمان تسلط نیروهای عربستان سعودی و امارات بر شهرها و استان های جنوبی یمن، شرایط امنیتی این مناطق بشدت دچار افت شده است.

عربستان سعودی کوشش کرد اختلافات نظامی را با توافقی در ریاض فیصله دهد اما تا به امروز پیروز نبوده است. توافق ریاض، توافق عربستان و امارت برای تقسیم قدرت در عدن و پایان دادن به درگیری نواب یکدیگر در جنوب یمن است که پنجم ماه اکتبر (مهر ماه گذشته) میان متحدان آنان در ریاض امضا شد.

از مهم ترین بندهای توافق ریاض استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت هفت هفته از زمان امضای آن، استقرار نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله یمن زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و مشخص 12 وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع 24 وزیر کابینه بوده است که هیچ کدام تا به امروز عملی نشده است

ص

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5968

به "آمریکا خودمختاری جنوب یمن را تهدیدی برای احیای مذاکرات یمن خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خودمختاری جنوب یمن را تهدیدی برای احیای مذاکرات یمن خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید