افشای 400 گیگابایت اطلاعات دولتی و تجاری در ایتالیا توسط هکرها

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: با هک شدن یک شرکت ایتالیایی به نام Hacking Team که نرم افزارهای کنترل و نظارت را به دولت ها و نهادهای مختلف می فروشد، 400 گیگابایت اطلاعات محرمانه افشا شده است.

افشای 400 گیگابایت اطلاعات دولتی و تجاری در ایتالیا توسط هکرها

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، شرکت یاد شده که در میلان ایتالیا واقع است، از سال 2003 شروع به کار نموده و نرم افزارها و برنامه های تولیدی خود را به مشتریان مختلفی در جهان می فروشد.

یکی از نرم افزارهای تولیدی این شرکت Da Vinci نام دارد که در واقع یک بدافزار برای کنترل اینترنت و جاسوسی از کاربران است. بسیاری از نهادهای قضایی و پلیس ایتالیا از این ابزار برای پیشبرد امور خود استفاده می نمایند و بسیاری از سازمانهای مدافع حریم شخصی کاربران نرم افزار مذکور را در ردیف خطرناک ترین دشمنان اینترنت طبقه بندی نموده اند.

هکرها با نفوذ به شرکت مذکور استاد داخلی آن را سرقت نموده و لوگوی آن را هم تغییر داده اند و جزییات فراوانی از قراردادهای تجاری Hacking Team را نیز در دسترس همگان قرار داده اند.

Hacking Team هنوز رسما در این مورد موضع گیری ننموده و وب سایت آن نیز در دسترس نیست. از جمله مشتریان خدمات این شرکت می توان به پلیس اف بی آی آمریکا، اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده، مصر، مراکش، نیجریه، عربستان سعودی، اتیوپی، قزاقستان، سودان، بحرین و مجارستان اشاره نمود. این کشورها از نرم افزار جاسوسی Hacking Team برای جاسوسی از مخالفان سیاسی خود و همین طور روزنامه نگاران استفاده می نمایند.

منبع:فارس

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3528

به "افشای 400 گیگابایت اطلاعات دولتی و تجاری در ایتالیا توسط هکرها" امتیاز دهید

1 کاربر به "افشای 400 گیگابایت اطلاعات دولتی و تجاری در ایتالیا توسط هکرها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای 400 گیگابایت اطلاعات دولتی و تجاری در ایتالیا توسط هکرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید