اقدام تازه دولت انگلیس برای مقابله با اخبار جعلی کرونا

به گزارش جعبه مهر، همزمان با گسترش شیوع ویروس کرونا در اروپا دولت انگلیس برای مقابله با اخبار کذب و جعلی در خصوص کرونا دست به اقدام تازه ای زده است.

اقدام تازه دولت انگلیس برای مقابله با اخبار جعلی کرونا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از گاردین، دیوید داودن وزیر فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال انگلیس خبر از راه اندازی واحدی برای مقابله با اخبار نادرست و شایعات درباره ویروس کرونا داد.

وی منشا اصلی این اخبار را دو کشور چین و روسیه دانست که از طریق همکاری با شبکه های اجتماعی دست به انتشار چنین اخبار می زنند.

این واحد که در دپارتمان دیجیتال ، فرهنگ ، رسانه و ورزش تشکیل شده وظیفه دارد تا اطلاعات کاذب که به صورت هدفدار منتشر می شوند را شناسایی و در صورت نیاز به صورت فعال با آن مقابله کند.

اولیور داودن به همین دلیل گفته است که حفظ و حراست از کشور در برابر اطلاعات غلط و هجمه رسانه ای از اولویت های اصلی دولت انگلیس است و در این راستا جمعی از متخصصین گرد هم آمده اند تا در خصوص تهدیدهای شناسایی شده توضیح بدهند.

این وزیر همچنین شبکه های اجتماعی توئیتر و فیسبوک را متهم به انتشار اطلاعات نادرست پزشکی کرد.

در همین حال تریسی برابین وزیر فرهنگ کابینه در سایه مدعی شد که حزب کارگر از هفته ها پیش نسبت به نشر اطلاعات غلط در فضای مجازی هشدار داده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بعد از نشست فوق العاده دولت نیز خاطرنشان کرد که تدارکات گسترده ای برای آغاز فاز دوم مهار کرونا در جریان است.

واحد مقابله با اطلاعات غلط در حالی تشکیل می شود که سرعت انتشار کوید 19 در انگلیس افزایش داشته و طبق آمار وبسایت سی اس دبلیو شمار مبتلایان به 280 تن رسیده است.

310311

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5148

به "اقدام تازه دولت انگلیس برای مقابله با اخبار جعلی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام تازه دولت انگلیس برای مقابله با اخبار جعلی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید