برترین جاذبه های گردشگری پراگ

به گزارش جعبه مهر، پراگ با معماری های بکر و نو، هنرهای ظریف و کوچه پس کوچه های قرون وسطایی خود، سومین شهر محبوب اروپاست.

برترین جاذبه های گردشگری پراگ

پراگ، قلب تپنده جمهوری چک و معروف به شهر هزار مناره، یکی از بهترین مراکز تاریخی اروپا را در دل خود جای داده است. در کوچه های باریک و میدان های عظیم و تماشایی این شهر، ساختمان های تاریخی وجود دارند که با چشم اندازهای بی نظیر خود در انتظار گردشگران هستند. بخش گردشگری خبرنگاران را با جاذبه های دیدنی پراگ ورق بزنید.

رودخانه ولدآوا

رودخانه ولدآوا از جاذبه های دیدنی پراگ از مرکز این شهر می گذرد و شهر پراگ را به دو بخش تقسیم می نماید. شما می توانید همراه با یک قایق به گشت و گذار در طول رودخانه بپردازید و همزمان با خوردن یک نوشیدنی خنک و گوارا، از مناظر فوق العاده در هر دو طرف رودخانه لذت ببرید.

پل چارلز

برجسته ترین نماد شهر پراگ، پل قدیمی چارلز است که سه منطقه در پراگ (شهر قدیم، شهر کوچک و محله قلعه) را به یکدیگر ارتباط می دهد. این پل 600 ساله را به نام پل سنگی پراگ نیز می شناسند. کناره های پل چارلز با 30 مجسمه سَبک باروک به زیبایی تزئین شده است و البته همین طراحی زیبا آن را به یک مکان مناسب برای پرسه های عاشقانه تبدیل نموده است.

میدان قدیمی شهر پراگ

عظیم ترین میدان پراگ با عنوان میدان قدیمی شهر، همچون جواهری در پراگ می درخشد. اطراف میدان قدیمی شهر را چندین کلیسا و ساختمان های زیبا احاطه نموده اند. ترکیب جذاب از سبک های معماری چندین قرن به شما خواهد گفت که قلب حقیقی پراگ همین جاست.

قلعه پراگ

قلعه پراگ اولین مقصد گردشگران پراگ و عظیمترین قلعه باستانی دنیا، فقط یک قلعه نیست، بلکه مجموعه ای از کلیساها، کاخ ها، و باغ های باقیمانده از دوره های مختلف تاریخی است. این قلعه از قرن نهم میلادی، خانه همه سران مختلف دولت چک بوده و مجموعه خرابی ها و بازسازی های این قلعه در طول تاریخ، آن را تبدیل به یک مجموعه جذاب و استثنایی و موردعلاقه گردشگران نموده است. بنا بر رکوردهای دنیای گینس، قلعه پراگ عظیم ترین قلعه در دنیا است و محدوده ای حدود 70000 متر مربع را در بر می گیرد.

ساعت نجومی

ساعت نجومی پراگ سومین ساعت قدیمی در دنیا و همچنین قدیمی ترین ساعتی است که هنوز هم کار می نماید و قدمت آن به سال 1410 میلادی بر می شود. نمایش حرکت فوق العاده آن را در رأس هر ساعت از دست ندهید. این ساعت بالای برج عمارت شهرداری در شهر قدیم نصب شده و صفحه نجومی آن در واقع به یک اسطرلاب مکانیکی شبیه است. برجی که ساعت روی آن نصب شده، آسانسور دارد و بازدیدکنندگان می توانند با آسانسور تا بالای آن بروند.

پیشنهاد مطالعه : جاذبه های شگفت انگیز آفریقای جنوبی را در خبرنگاران بخوانید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5678

به "برترین جاذبه های گردشگری پراگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های گردشگری پراگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید