برگزاری عزاداری محرم در کشمیر هند ممنوع شد

به گزارش جعبه مهر، مقام های هند اعلام کردند که سال جاری مردم جامو و کشمیر اجازه برگزاری عزاداری محرم را به جز در حسینیه ها یا اماکن مذهبی ندارند،مقام های ایالت عمدتا مسلمان نشین تامیل نادو نیز اعلام کردند که روز عاشورا را از 10 سپتامبر به 11 سپتامبر انداخته اند!

برگزاری عزاداری محرم در کشمیر هند ممنوع شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری هند، دولت جامو و کشمیر گفت: مطابق روال سال های قبل هیچ گونه عزاداری به مناسبت محرم در اماکن عمومی مجاز نخواهد بود و همه عزاداری ها به این مناسبت باید در حسینیه ها یا اماکن مذهبی به اجرا در بیایند.

یک مقام ارشد دولتی گفت: دولت منطقه ای جامو و کشمیر همچون روال قبلی عمل می نماید و اجازه برگزاری هیچ گونه مراسم و حرکت دسته های عزاداری در اماکن عمومی را در این منطقه نمی دهد، چرا که طبق ادعای این مقام عناصر ضد اجتماعی می توانند از این فرصت برای ایجاد درگیری با نیروهای امنیتی استفاده نمایند.

این مقام خاطر نشان کرد: همه شهروندان جامعه شیعیان این منطقه ملزم هستند مناسک مذهبی خود را در طول دوره 10 روز عزاداری محرم در حسینیه های محلی برگزار نمایند. از سال 1990 تاکنون مقام های هند برگزاری هرگونه عزاداری به مناسبت محرم را در اماکن عمومی در منطقه کشمیر ممنوع گفتند.

مقام های دولت کشمیر تحت کنترل هند همچنین گفتند که بعضی از رهبران شیعه این منطقه از جمله عمران انصاری یک وزیر سابق، از محل بازداشت شان در هتل سنتائور به خانه منتقل شدند.

دولت ایالت تامیل نادو نیز گفت که روز عاشورا را از 10 سپتامبر به 11 سپتامبر تغییر می دهد.

براساس یک حکم دولتی مقام ها گفتند که هلال ماه را در موعد مقرر دیده نشده بنابراین تاریخ روز عاشورا در 11 سپتامبر است نه10 سپتامبر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2969

به "برگزاری عزاداری محرم در کشمیر هند ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری عزاداری محرم در کشمیر هند ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید