برترین راه جذب مخاطب از طریق بسته بندی چیست ؟
به گزارش جعبه مهر، فروش محصولات فیزیکی به علت عملیات و عوامل متعددی که باید در نظر گرفته گردد، فعالیت ساده ای نیست. گاهی باید از ساک دستی آماده برای برندسازی استفاده کرد گاهی از جعبه آماده. از محتوای وب سایت گرفته تا بسته بندی محصول، هر برندی باید از استراتژی های برندینگ و بازاریابی مناسب، که رشد مداوم کسب و کار را تضمین می نماید، استفاده نماید. هدف از این استراتژی ها بهبود معروفیت برند و وفاداری مشتری است.
بیشتر بخوانید : خاص ترین و لاکچری ترین طراح ایران چه کسانی هستند؟
چگونه می توان مشتریان را با برند خود درگیر نمود؟
می توانید به روش های مختلف این کار را انجام دهید. به عنوان مثال شما می توانید با ارائه یک تجربه شگفت انگیز، تحویل محصول و باز کردن بسته بندی، نظر مشتریان و تمایل به برند خود را بهبود بخشید.
بیشتر بخوانید : برترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران کدام است؟
5 راه برای جذب مخاطب با استفاده از بسته بندی
در اینجا پنج نکته برتر ما در خصوص برندسازی و جذب مخاطبان با بسته بندی آورده شده است:
1. پیغام برند خود را ثابت نگه دارید
متن، طرح و سبک بسته بندی شما باید شبیه متن، طرح و سبک نمایش داده شده به وسیله وب سایت، لوگو و ارتباطات شما باشد.
به عنوان مثال، اگر شما یک برند انگیزشی هستید که محصولاتی را برای ورزشکاران حرفه ای می فروشید، می توانید از کلمات قدرتمند و کلمات انگیزشی که الهام بخش مشتریان هستند، بهره ببرید. شما بعلاوه می توانید از طرح های جسورانه ای بهره ببرید که قدرت را القا می نماید.
پیغام برند خود را در همه کانال ها ثابت نگه دارید، از جمله:
- سراسر وب سایت
- روش بازاریابی
- سبک ارتباطی
- طرح و متن بسته بندی
به عبارت ساده، با ارائه سرنخ هایی به مشتریان خود در هر کجا که می فرایند، کاری کنید که احساس نمایند شخصیت، ارزش ها و فرهنگ برند شما را درک می نمایند.
این فرصت خوبی برای ایجاد یک کمپین بازاریابی برای برجسته کردن ویژگی های برند است که به احتیاجها و اعتقادات مشتریان نزدیک است. وظیفه اصلی این است که آن را تا آنجا که می توانید به یاد ماندنی کنید. بعلاوه آن را با لوکیشن وب سایت کاربر پسند نموده و نگرش مثبت در کانال های ارتباطی ارائه دهید.
بیشتر بخوانید : برترین نرم افزار طراحی برای استخدام سال 2021 کدام است ؟
2. هدف خود را بیش از حد نشان دهید
توجه زیاد به مشتریان به معنای ارائه ارزش غیرمنتظره به صورت رایگان است. این می تواند باعث گردد مشتریان از برند شما قدردانی نمایند و آن را دنبال کند.
با پرداختن بیشتر به احتیاجهای مشتری، به سادگی بیان می کنید که به رضایت مشتریان خود اهمیت می دهید. شما می توانید با خلاقیت بسته بندی را تحویل دهید. در اینجا چند نمونه از برندهای خلاق وجود دارد که بسته بندی را به سطح بعدی رساندند:
به عنوان مثال، من در اینجا به جای اینکه فقط یک ایده به شما بدهم، پنج ایده به شما دادم که یکی دو ایده ممکن است مفید باشد. شما این مقاله را با خوشحالی ترک می کنید، زیرا به تازگی یک الهام عالی دریافت نموده اید. مشتریان نیز این احساس را دارند.
یک اثر منحصر به فرد که شگفتی را باعث می گردد، می تواند تجربه مشتری را ارتقا دهد. سورپرایزهای کوچک مانند مسابقات ویژه، تخفیف ها یا شیرینی ها را در جعبه به اشتراک بگذارید تا نه تنها یک محصول، بلکه شادی نیز ارائه دهید.
بیشتر بخوانید : 10 تا از برترین شرکت طراحی لوگو در ایران
3. روی بسته بندی خود سرمایه گذاری کنید
سرمایه گذاری روی بسته بندی برترین اقدامی است که می توانید برای بهینه سازی ظاهر، احساس و کیفیت برند خود انجام دهید.
کپی رایتینگ اولین جنبه است. اگر شما یک کپی رایتر عالی نیستید (99٪ از مردم اینطور نیستند)، قطعاً باید با یک مشاور تبلیغاتی مشورت کنید که می تواند به شما یاری کند پیغام قدرتمندی را به وسیله بسته بندی خود ارائه دهید. پیغامی که با ارزش ها و هویت برند شما سازگار است.
در مرحله دوم، روی طراحی بسته بندی خود سرمایه گذاری کنید. یک طراح گرافیک حرفه ای یا یک شرکت طراحی بسته بندی معتبر می تواند به شما یاری کند تا طرحی مجذوب کننده بسازید که عملی، کاربردی و نوآورانه نیز باشد.
سرمایه گذاری زمان، پول و کوشش در مراحل اول. هیچ چیز برای یک بسته بهتر از طراحی و پیغامک نیست که ارزش های برند را به مشتریان خود منتقل کند.
بیشتر بخوانید : 10 چاپخانه چاپ لیبل و برچسب {برترین چاپ لیبل کجا انجام می گردد؟}
4. آموزش دهید، الهام بگیرید یا پیشنهادی مجذوب کننده مطرح کنید
شما می توانید تجربه مشتری خود را با ارائه بیش از حد کالای اصلی بهبود بخشید. به عنوان مثال، می توانید با ارائه یک پیشنهاد رایگان به مشتریان خود آموزش دهید که مشکل خاصی را که ممکن است با آن روبرو شوند حل می نماید. برای آن، باید بدانید که آن ها به چه چیزی احتیاج دارند، یا بزرگترین مسائل و شکست هایشان چیست.
می توانید یک پیشنهاد ساده را در بسته به اشتراک بگذارید یا راهی برای مشتریان فراهم کنید تا به یک داستان طولانی تر در یک وب سایت پیوند دهند.
بیشتر بخوانید : برترین چاپخانه در سال 1400 کدام است ؟
5. هر از چند گاهی مشتریان را غافلگیر کنید
هر بازاری در گوشه خیابان، هر وب سایتی و نه هر کسب وکاری نمی داند چگونه از مشتریان خود قدردانی کند و به آن ها پاداش دهد. اما یک رویکرد درست و آگاهانه که تجربیات مثبت و شگفت انگیز را به طور منظم ارائه می نماید، می تواند یک سازمان جوان را به یک برند محبوب تبدیل کند.
شما می توانید یکی از برندهایی باشید که به ابراز تمایل هوادارانش برای غیرقابل پیش بینی بودن افتخار می نماید. هدایا برترین راه برای ابراز قدردانی هستند و شما می توانید آن ها را به طرق مختلف تحویل دهید.
شناخت مخاطبان هدف بسیار مهم است. هرچه احتیاجها، مسائل و خواسته های مشتری خود را بهتر درک کنید، شگفتی شما مرتبط تر خواهد بود.
به طور کلی، ارائه تخفیف ها، تبلیغات انحصاری و سایر مشوق های رایگان یک تاکتیک عالی است، اگرچه احتمالاً باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و تجربه ای منحصربه فرد برای هواداران خود فراهم کنید. مانند برقراری ارتباط با شما یا دادن فرصت به آن ها برای تبدیل شدن به سفیران برند شما در ازای مبادله برای مزایای انحصاری.
همه این پیشنهادات را می توان به وسیله بسته بندی ارائه کرد، بنابراین هرگز از آزمایش و خلاقیت در ارائه محصولات با کیفیت خود نترسید. این ریسک کاملاً ارزشش را دارد. زیرا اگر از عقل سلیم و توصیه های چند متخصص بهره ببرید، کمتر ممکت است اشتباه پیش بروید.
چیزی خاص برای مشتریان خود بسازید تا کمی لذت به آن ها بدهید. درگیر کردن آن ها برای مشارکت در توسعه برند می تواند به بهبود خدمات شما به وسیله تعامل با کارکنان شما یاری کند.
بیشتر بخوانید : برترین جعبه سازی هارد باکس ایران کدام است ؟
منظور از این 5 نکته کلیدی چیست؟
اولین برداشت از برند شما (بسته بندی) بسیار مهم است. با پیروی از این پنج نکته، بیش از حد به فروش خواهید رسید. بنابراین شانس مشتریان خود را افزایش می دهید که عاشق تجربه ای که به آن ها ارائه نموده اید، شوند. احساسات مثبت شدیدی که بسته سورپرایز شما ارائه می نماید، مستقیماً با نام برند شما مرتبط است.
بنابراین، همه چیز در خصوص بسته بندی شما مهم است. رنگ، متن، مقدار، پیغام، ویژگی، امتیازات، و ترکیب همه این عناصر. موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، اما لازم نیست همه آن را یکباره آزمایش کنید.
گام به گام این کار را انجام دهید و کیفیت بسته بندی خود را با رشد کسب و کار خود بهبود بخشید. مشتریان شما از کوشش شما برای بهبود مداوم تجربه شان بدشان نمی آید. آن ها در واقع به خاطر آن از شما قدردانی می نمایند و به شما احترام می گذارند. در بسته بندی، عالی عمل کنید و دل مشتریان خود را به دست آورید.
الکساندرا ری یک ویراستار و مشارکت نماینده منظم در نوشتن مقاله تحقیقاتی در استرالیا و یک شرکت جوان نویسی است. او یک نویسنده محتوای حرفه ای است که ترجیح می دهد درباره موضوعات مختلف از جمله خودسازی، نوآوری های فناوری و تحولات آموزش جهانی تحقیق کند.
منبع: مجله چاپخونه