تقلای دیوید کامرون و گوردون براون برای حفظ اسکاتلند در کنار انگلیس

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: در شرایطی که تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد اسکاتلند در آستانه استقلال از انگلیس است دیوید کامرون نخست وزیر کنونی و گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس کوشش زیادی را در 10 روز باقی مانده به برگزاری همه پرسی شروع نموده اند.

تقلای دیوید کامرون و گوردون براون برای حفظ اسکاتلند در کنار انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تلگراف، پس از انتشار نظرسنجی اخیر موسسه یوگاو که نشان می دهد کمپین استقلال اسکاتلند برای نخستین بار در نظرسنجی ها بر مخالفان استقلال اسکاتلند پیشی گرفته است مقام های دولت انگلیس کوشش زیادی را برای باقی نگه داشتن اسکاتلند در کنار انگلیس شروع نموده اند.

بر اساس این گزارش، دیوید کامرون اواخر هفته مذاکرات بحران را با ملکه انگلیس انجام داده است تا در مورد خطر استقلال اسکاتلند از انگلیس با ملکه مصاحبه و رایزنی کند.

طی هفته جاری نیز کامرون میخواهد جزییات بیشتری را در مورد انتقال بیشتر قدرت به دولت اسکاتلند در صورت باقی ماندن این کشور در انگلیس اعلام خواهد نمود. این کوششی از سوی لندن است تا مردم اسکاتلند را برای باقی ماندن در کنار انگلیس تشویق کند.

گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس از حزب کارگر نیز سفری 6 روزه را با هدف متقاعد کردن رای دهندگان مردد اسکاتلندی به گفتن نه در همه پرسی 18 سپتامبر شروع نموده است.

گفته شده است که ملکه انگلیس از چشم انداز مربوط به جدا شدن اسکاتلند وحشت زده است چرا که این اقدام منجر به بحران قانون اساسی خواهد شد و صندلی وی را به عنوان رهبر مرز شمالی انگلیس به خطر خواهد انداخت.

ظاهرا دیوید کامرون در دیدار با ملکه انگلیس به وی اطمینان داده است که دولت هر اقدامی را برای باقی نگه داشتن اسکاتلند در کنار انگلیس انجام خواهد داد. اگر کامرون نتواند اسکاتلند را در کنار انگلیس حفظ کند و اسکاتلند پس از 307 سال از انگلیس جدا گردد با درخواست های زیادی برای استعفا از این سمت روبرو خواهد شد.

برای نخستین بار از شروع رقابت بین حامیان و مخالفان استقلال اسکاتلند از انگلیس نظرسنجی موسسه یوگاو نشان می دهد که درصد افرادی که از استقلال اسکاتلند حمایت می نمایند بیشتر از مخالفان آن شده است.

این نظرسنجی در هفته نامه ساندی تایمز منتشر شده حاکی از آن است که 51 درصد مردم اسکاتلند از استقلال این کشور از انگلیس حمایت می نمایند و 49 درصد نیز با این مساله مخالفت نموده اند.

تبعات مالی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس از مهمترین موضوعات مطرح در مناظره های مخالفان و موافقان استقلال این کشور بوده است. کامرون نیز هشدار داده است که از دست رفتن یک میلیون فرصت شغلی از مهمترین تاثیرات منفی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس خواهد بود.

گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس از حزب کارگر نیز به شدت از سیاست های محافظه کاران انتقاد نموده است . وی بر این باور است که در همه پرسی 18 سپتامبر خیلی سخت خواهد بود که اسکاتلندی را برای باقی ماندن در کنار انگلیس متقاعد کرد چرا که مردم اسکاتلند به شدت از سیاست های دولت لندن در زمینه کاهش مالیات ثروتمندان و سایر سیاست های مالی خشمگین هستند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3882

به "تقلای دیوید کامرون و گوردون براون برای حفظ اسکاتلند در کنار انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای دیوید کامرون و گوردون براون برای حفظ اسکاتلند در کنار انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید