تیراندازی به کاهن ارتدوکس در لیون فرانسه

به گزارش جعبه مهر، پلیس فرانسه از زخمی شدن یک کاهن ارتدوکس در شهر لیون اطلاع داد.

تیراندازی به کاهن ارتدوکس در لیون فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسکای نیوز، پلیس فرانسه بیان کرد، یک کاهن ارتدوکس در شهر لیون به ضرب گلوله زخمی شد و بنا به گفته پلیس فرد مهاجم پا به فرار گذاشته است.

روزنامه فرانسوی بروگریس به نقل از شاهدان نوشت: صدای تیراندازی هایی در میدان هفتم شهر لیون در نزدیکی کلیسای ارتدوکس شنیده شد. پلیس کمربندی امنیتی در منطقه ایجاد کرد و یگان های ویژه در محل حاضر شدند.

شاهدان گفتند، زمانی که کاهن در حال بستن کلیسا بود فرد مهاجم به روی او دو بار آتش گشود.

به گزارش رسانه ها فرد مهاجم 40 ساله بوده است.

وزیر کشور فرانسه نیز خواهان دور شدن مردم از منطقه لیون، جایی که حادثه تیراندازی رخ داد، شد.

این در حالی است که یک منبع قضایی به خبرگزاری فرانسه گفته است که سومین شخص نزدیک به مظنون حمله مرگبار در کلیسای شهر نیس بازداشت شد.

این مرد 33 ساله در هنگام بازرسی پلیس از خانه مظنون دوم- مردی که با مهاجم روز قبل از حادثه در تماس بود- حضور داشت. این منبع قضایی گفت: کوشش می کنیم نقش این فرد را در همه موارد روشن کنیم.

مظنون دوم که 35 ساله است روز آدینه بین ساعت 6:30 تا 7 بعد از ظهر در نیس بازداشت شد.

نخستین مظنون که 47 ساله است، روز پنجشنبه پس از آنکه یک روز قبل از حمله در کنار مهاجم در تصاویر دوربین های مداربسته دیده شد، بازداشت شد.

به گفته یک منبع نزدیک به تحقیقات، مهاجم ابراهیم عیساوی، 21 ساله و تونسی است که 24 یا 48 ساعت قبل از حمله با چاقو به شهر نیس وارد شده بود.

یکی دیگر از منابع نزدیک به تحقیقات به خبرگزاری فرانسه گفت: هنوز خیلی زود است که بدانیم که مهاجم با گروهی همکاری داشته است، انگیزه های او برای آمدن به فرانسه چه بوده است و چه زمانی این ایده در او ریشه دوانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7794

به "تیراندازی به کاهن ارتدوکس در لیون فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیراندازی به کاهن ارتدوکس در لیون فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید