جذاب ترین ایده های طراحی فضای بیرون منزل

به گزارش جعبه مهر، همانطور که طراحی داخلی ساختمان اهمیت فوق العاده ای دارد, طراحی فضای بیرونی و حیاط آن نیز حائز اهمیت می باشد. ایده های مختلفی در مورد طراحی حیاط منزل از طرف طراحان و ایده پردازان ارائه می گردد که هر کدام با توجه به سلیقه شخصی افراد و فضای خانه آنها انتخاب می شوند. اجرای بعضی از این ایده ها نیازمند هزینه های بسیار بالا نمی باشد و با اندک حوصله و دقت کافی می توان حیاط منزل را به زیباترین و جذاب ترین نقطه از خانه تبدیل کرد.

جذاب ترین ایده های طراحی فضای بیرون منزل

مساحت حیاط خانه های امروزی نسبت به خانه های قدیمی کمتر شده است اما با یک طرح هوشمندانه می توان فضایی دلنشین و آرام در این حیاط ها به وجود آورد. استفاده از گل و گیاه در حیاط منزل حسی از طبیعت را به ارمغان می آورد و طراوت و تازگی را در فضا پراکنده می سازد. علاوه بر آن ساخت یک نشیمنگاه در فضای سرسبز حیاط مکانی ایده آل برای گذراندن عصرهای تابستانی در کنار اعضای خانواده به ارمغان می آورد. در این نوشته از ما سعی شده به روش های مختلف طراحی حیاط منزل پرداخته گردد و ایده های جدیدی در مورد زیباسازی این قسمت از خانه به شما معرفی شوند. با استفاده از این ایده ها به راحتی می توانید حیاط خانه خود را با یک طرح دلخواه طراحی نموده و از حضور در آن لذت ببرید. این ایده ها و طرح ها به توضیح زیر می باشند:

ساخت آلاچیق

با ساخت یک آلاچیق ساده در فضای بیرون از خانه می توانید مکانی زیبا, آرام و دوست داشتنی برای صرف چایی در کنار اعضای خانواده فراهم نمائید. کف آلاچیقی که در تصویر زیر مشاهده می کنید از شن پوشیده شده و در آن جایگاه های چوبی برای نشیمن قرار داده شده است. حضور این آلاچیق باعث شده فضای پاسیو بزرگتر از آنچه که هست به نظر بیاید.

پوشش کف با استفاده از شن, ماسه و سنگریزه

ماسه و سنگریزه از جمله زیباترین متریال هایی هستند که احتیاج به مراقبت و نگهداری ندارند و به راحتی می توان با هزینه ای ارزان آنها را خریداری نموده و برای ایجاد فضایی زیبا و جذاب مورد استفاده قرار داد. قبل از ریختن این مصالح بر روی زمین یک کاور مخصوص پهن کنید سپس آنها را بر روی کاور بریزید. انجام اینکار مانع از رشد علف های هرز شده و سطحی صاف و یکنواخت ایجاد خواهد نمود.

ایجاد نشیمنگاه زیر درختان

اگر در حیاط خانه خود درختان بلندی دارید که فضای زیر آنها خالی است می توانید از این فضا برای ساخت یک مکان نشیمن استفاده نمائید. با استفاده از کفپوش سنگی و قرار دادن میز و جایگاه بر روی آن به راحتی یک نشیمنگاه زیبا ایجاد کنید. کفپوش سنگی مانع از رشد علف های هرز و گل و گیاه در این مکان خواهد شد.

داربست چوبی

با استفاده از داربست یا حصارهای کوتاه می توان حجم گل و گیاه را در فضای حیاط بیشتر نشان داد. کاشت گیاهانی که رشد آنها به سمت بالاست گزینه ای مناسب برای این طرح محسوب می گردد زیرا آنها بر روی گیاهانی که در باغچه کاشته شده اند قرار نمی گیرند. داربستی که در تصویر زیر مشاهده می کنید از جنس چوب بوده و نمایی روستیک به این باغچه بخشیده است.

لانه پرندگان

باغچه های کوچک می توانند فضایی امن برای پرنده ها و پروانه ها باشند. باغچه خانه خود را به نحوی طراحی کنید که پناهگاهی برای پرندگان در آن تعبیه شده باشد. چنین باغچه ای حسی از آرامش و امنیت را در فضا پراکنده می سازد.

مرزبندی

برای زیباتر کردن باغچه حیاط منزل خود می توانید آن را مرزبندی کنید. با استفاده از سنگریزه و جدول کشی می توانید فضای باغچه را از سایر قسمت های حیاط جدا کنید. این مرزبندی علاوه بر تفکیک فضا, نمای باغچه را زیباتر می نماید.

عدم استفاده از چمن

برای ایجاد یک فضای کاربردی در حیاط خانه از کاشت چمن در آن صرف نظر کنید. در حیاط کوچکی که در تصویر زیر مشاهده می کنید چمن حذف شده و به جای آن از سنگریزه برای پوشش کف حیاط استفاده شده است. کاشت گل های رنگارنگ و قرار دادن میز و جایگاه یک نشیمنگاه بی نظیر در این حیاط کوچک ایجاد نموده است.

پیاده رو منحنی

یکی از راه های ایجاد حس رمانتیک در فضای باغچه و پروژه های محوطه سازی، ساخت پیاده روی منحنی شکل برای تردد است. یک پیاده روی منحنی شکل همواره بهتر از پیاده روی صاف و مستقیم است زیرا با قدم زدن بر روی آن حسی به انسان دست می دهد که گویی در حال گذر از طبیعتی با زیباترین چشم انداز است. عرض پیاده رو باید به نحوی باشد که دو نفر بتوانند به راحتی در کنار هم قدم بزنند.

گلدان های زیبا

از گوشه و کنار حیاط کوچک خود با استفاده از گلدان های گل لذت ببرید. در این حیاط کوچک گل های شمعدانی و داوودی یک ترکیب رنگی بسیار زیبا در فضا ایجاد نموده اند و حضور یک حوض سفالی بزرگ در وسط حیاط زیبایی آن را دوچندان نموده است.

رنگ های شاد

یک حیاط سایه دار بهترین مکان برای گذراندن عصرهای گرم تابستان است. با استفاده از بالشتک, پارچه, فرش و گلدان های رنگارنگ یک الگوی رنگ متنوع و زیبا خلق کنید. استفاده از رنگ های روشن فضا را روشن تر و بزرگ تر از آنچه که هست نشان میدهد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4102

به "جذاب ترین ایده های طراحی فضای بیرون منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین ایده های طراحی فضای بیرون منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید