جوجه ریزی مهر و آبان 10 میلیون قطعه مازاد بر احتیاج کشور

به گزارش جعبه مهر، محمدعلی کمالی سروستانی گفت: با توجه به مازاد جوجه ریزی در کشور، امکاناتی باید فراهم گردد تا حداقل حدود 100 تا 150 هزار تن مرغ تا سرانجام سال صادر گردد.

جوجه ریزی مهر و آبان 10 میلیون قطعه مازاد بر احتیاج کشور

آقای محمدعلی کمالی سروستانی گفت: بنابر آمار در مهر و آبان 120 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که این مقدار 5 تا 10 میلیون قطعه بیش از احتیاج کشور است.

به گفته او، با توجه به مازاد جوجه ریزی در کشور، امکاناتی باید فراهم گردد تا حداقل حدود 100 تا 150 هزار تن مرغ تا انتها سال صادر گردد.

کمالی سروستانی می گوید: صنعت مرغداری کاملا رقابتی است که با این وجود هر گونه دخالت دستوری روند بازار را برهم می زند، درحالی که ظرفیت مدیریت فراوری و ثبات قیمت در بازار وجود دارد تا صنعت دچار ریسک نگردد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به افزایش هزینه های فراوری بعد از مردمی سازی یارانه ها، صنعت بالای 5 هزار میلیارد تومان متضرر شد و هم اکنون بواسطه عرضه مازاد بر تقاضا باید تمهیداتی برای صادرات اندیشیده گردد تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

به گفته او، هم اکنون قیمت مرغ زنده بواسطه مازاد جوجه ریزی کاهش یافته است و افت قیمت مرغ با یک تاخیر زمانی منجر به کاهش قیمت جوجه می گردد.

بنابر آمار سال گذشته یک میلیارد و 310 میلیون جوجه ریزی داشتیم که سال جاری این مقدار به یک میلیارد و 390 میلیون قطعه می رسد. این امر منجر به برهم خوردن تعادل بازار می گردد، لذا باید چاره ای اندیشید تا با مدیریت فراوری، تعادل در بازار برقرار گردد.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11258

به "جوجه ریزی مهر و آبان 10 میلیون قطعه مازاد بر احتیاج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوجه ریزی مهر و آبان 10 میلیون قطعه مازاد بر احتیاج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید