خبرنگاران اشمید، اتحاد اعضای برجام برای حفظ این توافق را مهم ارزیابی کرد

به گزارش جعبه مهر، لندن - خبرنگاران - هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه در سرانجام شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، اتحاد شرکای این توافق برای حفظ آن را امری مهم ارزیابی کرد.

خبرنگاران اشمید، اتحاد اعضای برجام برای حفظ این توافق را مهم ارزیابی کرد

به گزارش خبرنگاران، هلگا اشمید با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود، همچنین اجرای کامل برجام را به رغم چالش های موجود حائز اهمیت توصیف کرد.

اشمید امروز (سه شنبه) به همراه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، ریاست کمیسیون مشترک برجام را بر عهده داشت. این نشست در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه 1+4، برگزار گردید.

هرچند نشست امروز به تعبیر معاون وزیر خارجه کشورمان روتین و در ادامه جلسات کمیسیون مشترک برگزار گردید اما به خاطر همزمانی با وقایعی که در نیویورک می گذرد و کوشش هایی که آمریکا برای به اصطلاح برگرداندن قطعنامه های سابق شورای امنیت و به نوعی نابودی برجام در نیویورک انجام می دهد، ویژگی خاصی را پیدا نموده است.

آمریکا پس از نزدیک به 2 سال خروج از برجام و کارزارهای تبلیغاتی ناموفق جنگ با ایران، مدعی شده همچنان عضوی از توافق هسته ای است و می تواند از سازوکارهای موجود در این توافق و قطعنامه 2231 مرتبط با آن، علیه ایران استفاده کند.

وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی خواهان به کارگیری سازوکاری در برجام شده که قطعنامه های لغو شده شورای امنیت بازگردانده گردد. این درخواست با مخالفت جمعی اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت روبرو شده است.

ساعاتی پیش، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتی کنایه آمیز خطاب به ادعای آمریکا توضیح داد که نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور مشارکت کنندگان واقعی (و نه ادعایی) این توافق در وین برگزار می گردد.

میخائیل اولیانوف همچنین نتیجه نشست امروز را مثبت ارزیابی و توضیح داد: تمام اعضا مصمم هستند که برای حفظ این توافق همه کوشش خود را به کار گیرند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7291

به "خبرنگاران اشمید، اتحاد اعضای برجام برای حفظ این توافق را مهم ارزیابی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اشمید، اتحاد اعضای برجام برای حفظ این توافق را مهم ارزیابی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید