خبرنگاران دادگستری گلستان مانع خروج 30 کیلو شمش طلا از کشور شد

به گزارش جعبه مهر، گرگان - خبرنگاران - رییس کل دادگستری گلستان گفت که با اقدام به موقع دستگاه قضائی استان از خروج حدود 20 هزار میلیارد ریال پول نقد و 30 کیلوگرم شمش طلا از استان گلستان و کشور جلوگیری شد.

خبرنگاران دادگستری گلستان مانع خروج 30 کیلو شمش طلا از کشور شد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان گفت: در این پرونده 9 متهم اصلی و تعدادی افراد دیگر احضار و از آنان درباره املاک، مستغلات، حساب های بانکی، کدهای بورسی و شرکت های تحت مدیریت متهمان ردیف اول و دوم تحقیق شد.

وی اضافه نمود: تا به امروز از متهمان این پرونده، املاک و مستغلات، خودروهای سنگین، کدهای بورسی، حساب های بانکی و 2 کارخانه در مجموع به ارزش تقریبی بیش از 39 هزار میلیارد ریال، شناسایی و توقیف شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: با این اقدام خطر ورشکستگی یکی از مؤسسات اقتصادی عظیم کشور رفع شد.

هاشمیان اضافه نمود: همچنین در این مدت سهام و دارایی های یک شرکت تولیدی توقیف شده از متهمان این پرونده در گلستان که متعلق به یکی از مؤسسات اقتصادی بود بازگردانده شد.

وی گفت: آذر ماه پارسال با یاری سربازان گمنام امام زمان (عج) یک شبکه پولشویی در گلستان شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

هاشمیان اضافه نمود: این افراد با تشکیل پرونده های صوری در شبکه بانکی، برای سپرده گذاری های ناموجود سودهای کلان بانکی می گرفتند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شگردهای پولشویی این افراد، ارزش گذاری غیرواقعی واحدهای تولیدی و فروش آن به مؤسسات اقتصادی بود که از این راه نیز میلیاردها تومان به جیب زدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8525

به "خبرنگاران دادگستری گلستان مانع خروج 30 کیلو شمش طلا از کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادگستری گلستان مانع خروج 30 کیلو شمش طلا از کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید