خبرنگاران دستور ویژه استاندار برای حل مسائل کارخانه فولاد قاینات

به گزارش جعبه مهر، بیرجند - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان جنوبی از دستور ویژه استاندار برای حل مسائل کارخانه فولاد قاینات اطلاع داد و گفت: برطرف موانع موجود و راه اندازی این پروژه در اسرع وقت از اولویت های کاری حوزه مالی استان است.

خبرنگاران دستور ویژه استاندار برای حل مسائل کارخانه فولاد قاینات

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی در نشست آنالیز مسائل راه اندازی طرح فولاد قاینات اضافه کرد: این طرح از طرح های جهش فراوری در استان است و اهتمام همه دستگاه های مرتبط بر یاری به پیشرفت هرچه بیشتر کار است.

وی اعلام کرد: در این جلسه 2 موضوع مهم برق رسانی و گازرسانی به این پروژه طرح و آنالیز شد و براساس مصوبات این جلسه، مقرر شد شرکت گاز و شرکت برق منطقه ای خراسان طی مدت یک هفته، مسائل موجود را برطرف نمایند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: از متولیان در مجموعه کارخانه فولاد انتظار می رود که فرایند کارهای به جامانده را شتاب ببخشند تا پروژه در مدت وعده شده به بهره برداری برسد.

کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری استان خراسان جنوبی با دستور کار آنالیز مسائل و آخرین شرایط طرح فولاد قاینات به ریاست معاون هماهنگی امور مالی استاندار و دبیری سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار گردید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این نشست گفت: طرح فولاد قاینات مهمترین طرح در میان 19 طرح جهش فراوری استان در امسال است.

عباس جرجانی اضافه کرد: این طرح با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریال در 2 بخش فراوری آهن اسفنجی و فولاد سازی در شهرستان قاینات در حال انجام است.

وی با اشاره به بازدید میدانی و عملیاتی 2 روز گذشته خود از بخش های مختلف این مجموعه اعلام کرد: تمامی پرسنل این طرح مهم در بخش های مختلف و با همه توان و به صورت شبانه روزی در کوششند تا هرچه سریعتر این طرح به بهره برداری برسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در جلسه امروز، ضمن ارائه گزارشی از سوی مدیر کارخانه فولاد درخصوص مسائل پیش روی این طرح، آخرین شرایط طرح در حوزه زیرساخت های مورد احتیاج از جمله برق و گاز مورد بحث و آنالیز اعضای کارگروه نهاده شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه بر همکاری و همراهی همه جانبه بیش از پیش تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با مدیران فولاد قاینات تاکید شد و با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری این طرح عظیم در توسعه استان، مدیران فولاد نیز باید تمام توان، ظرفیت و کوشش خود و پرسنل این طرح را برای اجرا و آماده سازی هرچه سریعتر طرح به کار گیرند.

جرجانی با اشاره به بازدیدهای مستمر و میدانی از این طرح طی 2 ماه اخیر توضیح داد: این بازدیدها تا زمان بهره برداری به صورت ویژه و عملیاتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور پیگیری مستمر مسائل پیش روی این طرح عظیم استان و حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

طرح فولاد در 2 بخش احیا (آهن اسفنجی) و فولاد اسفنجی با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریال در شهرستان قاینات در حال انجامست.

فاز اول این طرح در قالب فراوری آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه 800 هزار تن، تا سرانجام امسال به بهره برداری می رسد و شرکت ایمیدرو برای راه اندازی فاز دوم کارخانه و فراوری فولاد اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن سالانه، تا سال آینده برنامه ریزی نموده است.

افتتاح و راه اندازی این طرح برای 400 نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری بیرجند است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7642

به "خبرنگاران دستور ویژه استاندار برای حل مسائل کارخانه فولاد قاینات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستور ویژه استاندار برای حل مسائل کارخانه فولاد قاینات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید