خبرنگاران دمای شهرهای آذربایجان غربی به زیر صفر می رسد

به گزارش جعبه مهر، ارومیه- خبرنگاران- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای شهرهای استان طی روزهای آینده با کاهش قابل توجه روبرو شده و از امشب، مردم اغلب شهرها دمای زیر صفر درجه را تجربه می نمایند.

خبرنگاران دمای شهرهای آذربایجان غربی به زیر صفر می رسد

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در پی ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه به آذربایجان غربی، دمای هوا در استان رو به کاهش گذاشت که پیش بینی می گردد این کاهش تا هفت درجه سانتی گراد برسد.

وی اعلام کرد: سه شنبه شب شهرستان چالدران و ماکو به ترتیب دمای یک درجه سانتی گراد زیر صفر و صفر درجه را تجربه کردند و دمای ارومیه نیز بین چهار تا 15 درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی افزود: امروز، چهارشنبه نیز افت دما در آذربایجان غربی ادامه دارد و احتمال بارش برف و تگرگ نیز در نقاط سردسیر استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به بارش های پراکنده 24 ساعت گذشته در استان اعلام کرد: در این مدت مناطق شمالی استان شاهد بارش رگبار باران بود که بیشترین مقدار از خوی و ماکو با پنج میلیمتر گزارش شد.

وی اضافه نمود: سامانه بارشی در استان تا انتها هفته فعال است و رگبارهای متعدد و رعد و برق همراه با وزش باد در استان پیش بینی می گردد.

به گزارش خبرنگاران 21 ایستگاه هواشناسی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که هشت ایستگاه هواشناسی دارای استانداردهای سازمان جهانی هواشناسی است که در اصطلاح به ایستگاه های سینوپتیک معروف هستند بقیه ایستگاه های موجود نیز به آنالیز ریزتر داده ها برای کاربردهایی چون بخش کشاورزی و جاده ای و غیره نصب شده اند.

ایستگاه های سینوپتیک استان در شهرهای ماکو، خوی، سلماس، ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، تکاب و سردشت واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5619

به "خبرنگاران دمای شهرهای آذربایجان غربی به زیر صفر می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دمای شهرهای آذربایجان غربی به زیر صفر می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید